Jíst tuk a nepřibrat! Cože? Ano, je to pravda. Můžete jíst stále hodně tuků a zhubnout. Nicméně trik spočívá v tom, držet se těch správných typů tuku. Nemůžete očekávat, že budete jíst spoustu másla nebo mastné hranolky a ještě zhubnete. Je čas rozloučit se s posedlostí roku 1990 - nízkotučnými dietami

Číst dál: Můžete jíst tuk a přitom zhubnout!

Stres může být na překážku ve vaší cestě k hubnutí. Dodržuji dietní plán, jak jenom můžu. Mám pocit, že jsem jej zvolila dobře, ale jsem tak zklamaná se svojí váhou. Já tento měsíc přibrala! Práce a život byly stresující a rušné. Mám dvě zaměstnání. Přistihl jsem se, že piju více alkoholu. Zní vám to povědomě? Mnozí z nás vedou hektický životní styl a často zapomínají postarat se o sebe. Stres se stává těžkým břemenem, které ovlivňuje zdraví. Pojďme se podívat na to, co se stane během stresující doby.

Číst dál: Proč stres ničí vaši dietu

Dieta podle krevních skupin je nutriční plán, založený na typu vaší krve. Tento druh diety se stal populární po vydání knihy Petera D'Adamo Eat Right 4 Your Type (Jezte správně podle vašeho typu). Kniha se stala bestsellerem a D'Adamo tvrdí, že dieta není jen o hubnutí, ale může pomoci s alergií a resistencí vůči infekcím a bude podporovat celkové dobré zdraví.

Číst dál: Dieta podle krevních skupin

Vhodných diet, které člověku pomohou k vysněné postavě, je celkem málo. Ono by jich bylo i dost, ale musely by splňovat určitá kritéria a nezpůsobovat zpětný jo-jo efekt. U takových diet je velmi nízká efektivita. Pokud tedy držíte dietu, chcete mít jistý cíl a nechcete se zpět vracet ke své původní váze nebo hůře, mít další kilogramy navrch! Proteinová dieta založená na jednoduchém principu vytěsnění cukrů a tuků z jídelníčku a zařazení bílkovin, nastolí organismu stav zvaný ketóza. Bílkoviny, které jsou důležité pro výstavbu svalů jsou tělu dodávány.

Číst dál: Proteinová dieta bez jo-jo efektu: konec trápení s přebytečnými kilogramy

Asi málokteré dietě se povedlo získat natolik pozornosti z odborných i neodborných kruhů, jako právě této variantě hubnutí. Atkinsonova metoda se může pochlubit typickými internetovými obrázky stylu „Zhubl 10 kilo za 1 měsíc!“, ovšem s rozdílem, že zde se vážně může jednat o realitu. Stejně jako ve většině ostatních diet, se jedná i zde o účel snižování sacharidů ve stravě. Snížení sacharidů má za následek úbytek aktivní energie v lidském těle a díky tomu musí organismus sáhnout pro tukové zásoby, které nám do té doby zůstávaly velice nelichotivě uloženy na mnohých místech těla. Úbytek sacharidů během této diety je však mnohem razantnější, než doporučují diety ostatní.

Číst dál: Atkinsonova dieta

Palačinky rozhodně patří mezi jeden z vůbec nejoblíbenějších a nejrozšířenějších sladkých pokrmů v České republice, o čemž bezpochyby svědčí i fakt, že je má ve své nabídce mnoho restaurací, hospod a jídelen, a to navzdory tomu, že není vůbec těžké udělat si je doma svépomocí. Ty české se výrazně liší například od těch francouzských, ale ani tak se nedá říct, že by na ně existoval nějaký jeden univerzální recept, byť lokální. Samostatnou kapitolou jsou pak různé vyloženě netradiční recepty na těsto, do nichž se dávají takové ingredience jako třeba ovesné vločky či ořechy. Svým způsobem už to samo o sobě vypovídá o oblibě palačinek, protože kdo by vymýšlel úpravy jídla, které nikomu nic neříká.

Číst dál: Palačinky a jejich zdravější příprava

V současné době je hubnutí velice skloňovaným tématem v ženské i mužské populaci. Nicméně hladovění a drastické diety vedou k závažným zdravotním problémům, v nejhorším případě až k anorexii. Udržet si pěknou a zdravě vypadající postavu můžete pouze správným stravováním. Upusťte od striktně stanovených jídelníčků a uvařte si jídlo, na které máte zrovna chuť. Stačí použít kvalitní potraviny, po kterých se nebudou ukládat tuky v oblasti břicha, stehen a hýždí. V následujících řádcích vám prozradíme, kde se inspirovat zdravými recepty.

Číst dál: Zapomeňte na drastické diety! Začněte si vařit zdravě

Jíst méně kalorií a zpracovávat je, to je nejlepší způsob, jak zhubnout. Ale pokud to již děláte a rádi byste zhubli rychleji, mohou Vám tyto rady pomoci získat rychlejší výsledky.

Číst dál: 10 způsobů jak nejrychleji zhubnout

Větší množství břišního tuku je spojeno se zvýšeným rizikem onemocnění jako je cukrovka a srdeční choroby, a to může také narušit sebevědomí. Co je tedy nejlepším způsobem, jak ztratit přebytek břišního tuku?

Číst dál: Jednoduché způsoby, jak snížit břišní tuk

Je libo dobrotu, která je typická pro japonskou a čínskou kuchyni a dokonce vám pomůže při hubnutí? Potom se s námi zaměřte na houbu shiitake. Prozradíme vám, jaké jsou její účinky na váš organismus a jakým pomocníkem je při redukčních dietách.

Číst dál: Houba Shiitake jako součást redukční diety

Ztráta 14 kilo se může jevit jako skličující úkol, ale pokud si dáte čas vytvořit si zdravé návyky a tvrdě pracovat, je to také dosažitelný cíl. Pro ty, kteří trpí nadváhou nebo obezitou může ztráta 14 kilo znamenat zlepšení zdraví, vytvoření si většího sebevědomí, zvýšení fyzické kondice a zlepšení celkové kvality života.

Číst dál: Jak zhubnout 14 kilo, 7 kroků k úspěchu

Existuje mnoho zaručených diet které vám pomohou zhubnout. Všechny mají ale něco společného. Přečtěte si stěžejní body zásad stravování a návyků pro hubnutí.

Číst dál: Co jíst abych zhubla

Vaječná dieta pro hubnutí je nízkokalorická dieta, určená pro hubnutí. Ale není určena pro dlouhodobé hubnutí, protože tělo potřebuje kalorie pro energii a zbavujeme-li tělo výživy po delší dobu, může dojít k jeho poškození.

Číst dál: Jak zhubnout 5,5 kg za 1 týden s vaječnou dietou

Jste závislí na kávě? Všichni potřebujeme každé ráno je ta nejlepší káva, aby náš den mohl začít skvěle. Ale příliš mnoho káv může být škodlivé. Kolikrát denně naplníte váš kávový hrneček za den? Nadměrné užívání káv může zapříčinit poruchu zažívání, zvýšit tepovou frekvenci a v konečném důsledku i závislost na kofeinu. Pokud jste si už někdy zkusili odepřít kávu svému organismu, tak jistě víte jak tvrdě vám to tělo oplácí. Bolesti hlavy, únava, slabost, mrzutost a nervozita.

Číst dál: Zdravé a delikátní náhražky kávy

„Mám nadváhu a nejde s tím nic udělat. Mám to po mámě.“ Podobně se ospravedlňuje velká část žen trpících obezitou. Odborné studie ale tvrdí, že genetické předpoklady mají na nadváhu vliv jen z 5 %. Je na čase se zamyslet: vážně nemůžete se svou nadváhou hnout?

Číst dál: Vážně jste obezitu „zdědila“? Podívejte se pravdě do očí!

Dokud nezačnete pravidelně jíst zeleninu, ovoce, semínka a ořechy, může se dobře stát, že budete mít nedostatek nejzdravější dostupné formy vlákniny. Tak proč je vláknina tak důležitá? Půjdeme to zjistit...

Číst dál: Co se stane, když začnete jíst více vlákniny?