Trpíte na vysoký obsah cholesterolu v krvi? Tento problém může přivodit spoustu zdravotních obtíží, jež často mohou být až příčinou smrti pacienta. Jedná se zejména o infarkt, mozkovou mrtvici a spoustu dalších onemocnění postihující srdce a jeho správnou funkci.

Číst dál: Potraviny snižující cholesterol

Vážně se snažím, ale ani za nic nemůžu zhubnout! Držím se správných zásad a nepodvádím při dietě, jenže ani tak se mi nedaří shodit jediné deko! Už mě nebaví stoupat na váhu s netrpělivým očekáváním a poté zažívat zklamání, že je rafička stále na stejném čísle – nebo se posunula vpřed, jenže nesprávným směrem. Co je špatně?!

Číst dál: Nastartujete metabolismus, když je pomalý, nezhubnete

Pěkná postava, zpevněný zadeček, pár kilo dolů – to je důvod různých diet a hlavně v zimním období nákup permanentek do posiloven a fitness center, kde se zapotíme a dáme si do těla.

Číst dál: Cvičení s vlastní vahou

Med a skořice prospívají nejen našemu zdraví. Jejich kombinace nám může dokonce pomoci zhubnout.Hollywoodské celebrity znají spoustu triků, jak se co nejrychleji zbavit několika kil. Jedním z těchto triků je medová a skořicová dieta. Kombinace medu a skořice patří mezi novinky v hubnutí. Pomůže vám tato dieta rychle zhubnout?

Číst dál: Skořicovomedová dieta

Pod slovním spojením zdravé stravování si každý z nás představí něco jiného. Pro někoho je to striktní vyřazení veškerého sladkého ze stravy. Pro jiného naopak dodržování pravidelnosti v jídle. Pro dalšího zase strava založená z velké části na ovoci a zelenině. Pod těmito dvěma slovíčky si každý z nás může představit cokoli. Na čem se ale určitě shodneme, je velký otazník u příloh. Ty jsou totiž pro spoustu lidí velkou neznámou a nevědí, co si s nimi počít.

Číst dál: Je třeba vynechávat přílohy?

Ve spojitosti se zdravým stravováním se často mluví o doporučeném počtu porcí jídla za den. Kolikrát se dočítáme o povinnosti dodržovat určitý režim, chceme-li se začít stravovat zdravě a udělat něco pozitivního pro naše tělo. Je sice pravda, že tělo potřebuje pravidelné doplňování energie, ovšem ne vždy je nutné striktně jet podle nějakého návodu…

Číst dál: Kolikrát za den jíst?

Spousta lidí se stále drží zažitého mýtu, nejraději by si dali v 6 hodin večeři a od té doby už do sebe nic nedostali. Je totiž celospolečenským mýtem, jímž se řídí každý druhý strávník, že se jídlo pozřené po večeři ukládá v našem těle a my kvůli tomu tloustneme.

Číst dál: Po večeři už nic nebude?

V současné době všichni, kteří by se rádi stravovali zdravě, řeší otázky, zda je potravina či nápoj light. To však není úplně ideální kritérium. Všichni si sice s radostí dáme light potraviny a myslíme si, co jsme pro své tělo neudělali. Jak se ale říká, všeho moc škodí, to stejné platí i o lehkých nápojích a pokrmech. Nehledě na to, že jimi můžeme hodně svému organismu ublížit a přivodit si závislost.

Číst dál: Je vše Light zdravé?

Pečivo je nedílnou součástí života každého z nás. Pochutnáváme si na něm ke snídani, připravujeme si z něho svačiny, jíme ho k večeři. Za klasiku vyhledávanou drtivou většinou lidí je bílé pečivo. Stále více lidí ale dává přednost pečivu celozrnnému. A vy byste mu taky měli dát šanci!

Číst dál: Zapomeňte na bílé pečivo, zvolte celozrnné

Letos už jste hubnutí vzdali, protože do plavek to stejně nestihnete? Děláte chybu. Největší snahu zhubnout sice většina lidí mívá začátkem nového roku a před létem, ale nikdy není pozdě shodit pár kilo. Nechcete přece vytvarovat postavu, abyste dodrželi novoroční předsevzetí nebo abyste se mohli ukázat v plavkách. Najděte si jinou motivaci – třeba být spokojený se svým tělem.

Číst dál: Odhodlejte se konečně změnit jídelníček a zhubněte

Body Mass Index je znám pod zkratkou BMI a udává index tělesné hmotnosti. Zjednodušeně řečeno, řekne vám, zda je vaše váha v normě, nad ní či pod ní. Jedná se o nerozšířenější výpočet toho, jak jsme na tom, a zda bychom měli hubnout či přibírat.

Číst dál: Jak jste na tom s váhou? Napoví vám BMI kalkulačka

Cukr je zlo a to nejen v případě, kdy chcete zhubnout. Všeobecně by se v naší stravě měl vyskytovat v menší míře a to pouze ve formě cukrů zdravých, ty ostatní v našem jídelníčku být vůbec nemusí. Častým důvodem, proč lidé příliš sladí, i když ví, že to není zdravé, je skutečnost, že přesně neví, čím jiným by cukr měli nahradit. Dnes si proto o nahrazování cukru povíme víc.

Číst dál: Řekněte stop nezdravému cukru

Jste nespokojení se svou postavou. Uvědomujete si, že má své nedostatky a snažíte se dělat maximum pro to, abyste se přebytečných kilogramů zbavili, ale stále se vám nedaří. V čem je problém? Proč někteří lidé zhubnou během několika měsíců desítky kilogramů a vy se nedokážete za půl roku zbavit ani dvou kilogramů? Možná na to jdete ze špatného konce, ale nikdy není pozdě na to začít hubnout co nejefektivněji.

Číst dál: Proč je hubnutí tak těžké

Cukr je zlo a to nejen v případě, kdy chcete zhubnout. Všeobecně by se v naší stravě měl vyskytovat v menší míře a to pouze ve formě cukrů zdravých, ty ostatní v našem jídelníčku být vůbec nemusí. Častým důvodem, proč lidé příliš sladí, i když ví, že to není zdravé, je skutečnost, že přesně neví, čím jiným by cukr měli nahradit. Dnes si proto o nahrazování cukru povíme víc.

Číst dál: Hubnutí již neodkládejte

Léto se pomalu blíží a za chvíli nastane čas obléknout plavky, nybalit plážové náčiní a vyrazit k vodě. Někdo se však těchto radovánek neúčastní, brání strach z jeho nedokanalé postavy. Právě ale nastala ta nejlepší doba na to, abyste začali něco dělat a do léta se nemuseli stydět za svoji postavu a získali tu pravou, vysněnou postavu. Jak na to? Kdy se můžete do hubnutí pustit sami a kdy je lepší vyhledat odborníka?

Číst dál: Zhubněte do plavek

Udržet přísný režim během diety je těžké, ale ruku na srdce, kdo zná během diety občas nezhřeší. Uvědomte si však, že hřešit  s jídlem je při hubnutí tabu. Chuť na sladké je potřeba potlačit. Každá sladkost má negativní vliv na vaši postavu. Většina z nás si ale neumí řáct ne, a když na nějakou sladkost dostanou chuť, tak si jí prostě dají. Jak se  chuť na sladké naučit ovládat a jak mlsat zdravě?

Číst dál: Hlad během diety