Pokud se bavíme o krabičkové stravě, tak se nebavíme přímo o procesu diety. Krabičková strava dostala svůj název podle „porcování“ přirozeného počtu jídel denně v přiměřených porcích a především dodržování základního pravidla stravovací životosprávy – pravidelného příjmu potravin v průběhu dne. Pokud bychom chtěli vysvětlit hlavní účel diety, tak budeme mluvit především o naprosté kontrole nad denním obsahem potravin a kontrole pravidelnosti stravy.

Číst dál: Krabičková dieta

Na zdravotní stav a dobrou tělesnou i duševní kondici má vliv mnoho faktorů. Dědičné předpoklady člověk těžko ovlivní, ovšem zdraví a délku života lze ovlivnit správnou životosprávou. Ta zahrnuje především dostatečný tělesný pohyb a správné stravování zaměřené převážně na dietní potraviny.

Číst dál: Perfect Pasta - alternativa těstovin

Bezlepková dieta je způsob stravování závisející na zcela jednoduché podmínce – naprosté eliminaci potravin obsahujících lepek, ze své stravy. Lepek, neboli gluten, je bílkovinná látka, která se vyskytuje přirozeně v obilných a moučných produktech. Ačkoliv je hojně užívaný a téměř všudypřítomný, jedná se o látku, která může výrazně ovlivňovat organismus zpomalováním spalování tělesných zásob. V praktickém hledisku to znamená, že člověk v průběhu dne nedosáhne ani psychické, ani fyzické výkonnosti na svém běžném maximu.

Číst dál: Bezlepková dieta

Samotné ovesné vločky jí málokdo, i když jsou velmi zdravé. Před konzumací se namáčí nebo vaří, jinak jsou v podstatě nepoživatelné, protože jsou tvrdé a suché. Většinou se dávají jako přísada do ovocných i slaných jídel. Velmi často slouží jako pojidlo do zavářkových polévek, karbanátků, sušenek, ale i pomazánek a vajec. Nicméně my dnes zůstaneme u sladké varianty a podíváme se, jak by chutnaly ještě lépe.

Číst dál: Ovesné vločky jako ideální zdroj živin

Drtivá většina lidí zná index tělesné hmotnosti BMI, který je pro lidi s nadváhou ideálním ukazatelem, kolik by měli vážit. Jednoduše se počítá, ale prokáže jen podváhu, normální rozmezí a obezitu. Co se týče konkrétně obezity, která je dnes ve světovém i českém měřítku doslova alarmující, neprokáže fakt, kde se tuk hromadí. Břišní obezitou je přitom postihnutý i další počet lidí, kterým BMI vyšlo v normě.

Číst dál: ABSI – účinný nástroj pro změření obezity

Ananas je často opomíjeným zdrojem velkého množství vitamínů, minerálů a stopových prvků. Kromě toho, že jeho konzumace velmi prospívá zdraví, je také velmi významný při hubnutí a redukci váhy. Pokud tedy toužíte po štíhlé postavě, ananasová dieta by vám mohla pomoci.

Číst dál: Ananas, účinný spalovač tuků

Ječmen je na první pohled zdánlivě obyčejná obilnina, ale když se na něj podíváme z hlediska výživové hodnoty, velmi mile nás překvapí. Je to superpotravina, která obsahuje řadu významných vitamínů, antioxidantů, minerálů, stopových prvků a chlorofyl. Jelikož neobsahuje žádný škodlivý tuk, ale jen cenné aminokyseliny, stal se mladý zelený ječmen populární skladbou nutričně vyvážených jídelníčků. Nasládlá chuť ječmene si vás získá díky impozantnímu složení, které tělu jedině prospěje.

Číst dál: Zelený ječmen na podporu hubnutí

S běžnými potravinami se setkáváme denně. Ať už si pokrm chystáme sami, jdeme do restaurace nebo nás někdo pozval k sobě na návštěvu, stejně s nimi přijdeme do kontaktu. Dnes se podíváme pod slupku surovinám, které by se daly nahradit zdravějším sortimentem. Zdravý životní styl se dostává stále více do popředí a pokud hledáte alternativy pro svůj současný jídelníček, máme pro vás několik tipů.

Číst dál: Zdravé náhrady běžných jídel

Naše tělo není složeno jen z tuku a vody, tudíž ani osobní váha není dostačujícím článkem v naší cestě ke zdravějšímu životnímu stylu.Ukazatel hmotnosti by pro nás neměl být uspokojujícím vodítkem ve snaze zhubnout. Jednoduše se nám totiž může stát, že ručička váhy se ani nehne, i když sportujeme a začali jsme se zdravě stravovat. Nemusí to být výsledkem, že něco děláme špatně, ale přibíráme na svalové hmotě. V momentě, kdy si tedy řekneme, že hubnutí a dieta nemá smysl, připravili jsme se o možnost vidět podrobnější analýzu.

Číst dál: Osobní váhy s tělesnou analýzou

Jaterní dieta není přímo dieta na hubnutí, prakticky vždy vám jí doporučí lékař při onemocnění jater, žlučníku a žlučových cest.  Při dodržování pravidel této diety jistě zhubnete, ale hlavně dáte šanci svým játrům k regeneraci a nebudete zatěžovat žlučník a žlučové cesty. Nejčastěji je tato dieta předepisována při žlučníkových kamenech - cholecystolitiáze, které mohou vést až k zánětu žlučníku, cholecystitidě. Jaterní dieta závisí na několika málo pravidlech. Hlavním pravidlem této diety je minimalizování či naprostá eliminace živočišných a rostlinných tuků, se spojením s eliminací živočišné bílkoviny. Člověk, který chce podstoupit tuto dietu, se tak musí smířit s tím, že ze stravy musí vynechat celkově všechny silně i více kořeněné články stravy, pokrmy, které jsou opékané na sádle a másle, čerstvé pečivo a především také alkohol.

Číst dál: Jaterní dieta

Během posledních 6 let jsem četl i napsal více tipů na zhubnutí. Tento druh článků je velmi populární a každá webová stránka o hubnutí, a o fitnessu má článek nebo kategorii "tipy". Když jsem se rozhodl napsat tento článek, nastavil jsem si jeden cíl: shromáždit nejlepší a nejdůležitější tipy, které vám mohou pomoci zhubnout a pochopit všechny aspekty procesu hubnutí od diety k cvičení, životnímu stylu a motivaci. Konečným výsledkem je tento celkem dlouhý článek, který obsahuje vše, co potřebujete vědět (50 tipů) na jednom místě. 

Číst dál: 50 tipů na zhubnutí a zdravější životní styl

Zdraví a pohyb jde spolu ruku v ruce. Můžete jíst zdravé potraviny, ale pokud se nebudete pravidelně hýbat, nemůžete čekat zázraky. Stejně to platí i naopak – bez kvalitního jídla nemá cvičení nikdy takový efekt. Poradíme vám, jak si najít k pravidelnému pohybu vztah, jaké sporty jsou nejvhodnější, a dáme tip na místo, kde jde cvičení skoro samo.

Číst dál: Bez pohybu zdraví nebudete! Jak začít a kde?

Miliony žen na celém světě se snaží zhubnout což vede mnoho „podvodníků“ k nabízení šílených diet, které nám zaručeně pomohou shodit váhu s minimálním úsilím, snadno a rychle. Bohužel, většina těchto plánů a výstřelků nemá za následek dlouhodobé hubnutí, a přestože mohou mít dobré výsledky na začátku, z dlouhodobého hlediska jsou bezvýznamné. Klíčem k hubnutí pro ženy i muže je jednoduchá teorie. Chcete-li zhubnout, musíte spálit více kalorií než jste přijali požíváním jídla a nápojů, takže budete muset zvýšit výdej nebo snížit příjem kalorií a pro nejlepší výsledky vyzkoušet kombinaci obou.

Číst dál: 10 Tipů na hubnutí pro ženy

Existují doslova miliony tipů pro hubnutí a nové se objevují každý den. Mnoho z těchto rad je založeno na zdravém rozumu a jiné uslyšíte tisíckrát. Zde jsou některé další neobvyklé tipy, které vám pomohou s vaší dietou a hubnutím.

Číst dál: 5 neobvyklých dietních tipů, které fungují

Na trhu je opravdu velká spousta přípravku na hubnutí, dnes jsme se podívali na novinku na trhu s přípravky na hubnutí Slimax™ 90+10 tobolek ZDARMA

Číst dál: Slimax™ - revoluční přípravek na hubnutí

O vláknině často slýcháváme v televizních reklamách na různé potraviny, které tuto složku obsahují a tím se stávají zdravými a hodnotnými. Proč je vůbec vláknina pro naše tělo prospěšná? Jaké potraviny obsahují nejvíce vlákniny a kolik bychom ji měli denně zkonzumovat?

Číst dál: Vláknina