S běžnými potravinami se setkáváme denně. Ať už si pokrm chystáme sami, jdeme do restaurace nebo nás někdo pozval k sobě na návštěvu, stejně s nimi přijdeme do kontaktu. Dnes se podíváme pod slupku surovinám, které by se daly nahradit zdravějším sortimentem. Zdravý životní styl se dostává stále více do popředí a pokud hledáte alternativy pro svůj současný jídelníček, máme pro vás několik tipů.

Číst dál: Zdravé náhrady běžných jídel

Naše tělo není složeno jen z tuku a vody, tudíž ani osobní váha není dostačujícím článkem v naší cestě ke zdravějšímu životnímu stylu.Ukazatel hmotnosti by pro nás neměl být uspokojujícím vodítkem ve snaze zhubnout. Jednoduše se nám totiž může stát, že ručička váhy se ani nehne, i když sportujeme a začali jsme se zdravě stravovat. Nemusí to být výsledkem, že něco děláme špatně, ale přibíráme na svalové hmotě. V momentě, kdy si tedy řekneme, že hubnutí a dieta nemá smysl, připravili jsme se o možnost vidět podrobnější analýzu.

Číst dál: Osobní váhy s tělesnou analýzou

Jaterní dieta není přímo dieta na hubnutí, prakticky vždy vám jí doporučí lékař při onemocnění jater, žlučníku a žlučových cest.  Při dodržování pravidel této diety jistě zhubnete, ale hlavně dáte šanci svým játrům k regeneraci a nebudete zatěžovat žlučník a žlučové cesty. Nejčastěji je tato dieta předepisována při žlučníkových kamenech - cholecystolitiáze, které mohou vést až k zánětu žlučníku, cholecystitidě. Jaterní dieta závisí na několika málo pravidlech. Hlavním pravidlem této diety je minimalizování či naprostá eliminace živočišných a rostlinných tuků, se spojením s eliminací živočišné bílkoviny. Člověk, který chce podstoupit tuto dietu, se tak musí smířit s tím, že ze stravy musí vynechat celkově všechny silně i více kořeněné články stravy, pokrmy, které jsou opékané na sádle a másle, čerstvé pečivo a především také alkohol.

Číst dál: Jaterní dieta

Během posledních 6 let jsem četl i napsal více tipů na zhubnutí. Tento druh článků je velmi populární a každá webová stránka o hubnutí, a o fitnessu má článek nebo kategorii "tipy". Když jsem se rozhodl napsat tento článek, nastavil jsem si jeden cíl: shromáždit nejlepší a nejdůležitější tipy, které vám mohou pomoci zhubnout a pochopit všechny aspekty procesu hubnutí od diety k cvičení, životnímu stylu a motivaci. Konečným výsledkem je tento celkem dlouhý článek, který obsahuje vše, co potřebujete vědět (50 tipů) na jednom místě. 

Číst dál: 50 tipů na zhubnutí a zdravější životní styl

Zdraví a pohyb jde spolu ruku v ruce. Můžete jíst zdravé potraviny, ale pokud se nebudete pravidelně hýbat, nemůžete čekat zázraky. Stejně to platí i naopak – bez kvalitního jídla nemá cvičení nikdy takový efekt. Poradíme vám, jak si najít k pravidelnému pohybu vztah, jaké sporty jsou nejvhodnější, a dáme tip na místo, kde jde cvičení skoro samo.

Číst dál: Bez pohybu zdraví nebudete! Jak začít a kde?

Miliony žen na celém světě se snaží zhubnout což vede mnoho „podvodníků“ k nabízení šílených diet, které nám zaručeně pomohou shodit váhu s minimálním úsilím, snadno a rychle. Bohužel, většina těchto plánů a výstřelků nemá za následek dlouhodobé hubnutí, a přestože mohou mít dobré výsledky na začátku, z dlouhodobého hlediska jsou bezvýznamné. Klíčem k hubnutí pro ženy i muže je jednoduchá teorie. Chcete-li zhubnout, musíte spálit více kalorií než jste přijali požíváním jídla a nápojů, takže budete muset zvýšit výdej nebo snížit příjem kalorií a pro nejlepší výsledky vyzkoušet kombinaci obou.

Číst dál: 10 Tipů na hubnutí pro ženy

Existují doslova miliony tipů pro hubnutí a nové se objevují každý den. Mnoho z těchto rad je založeno na zdravém rozumu a jiné uslyšíte tisíckrát. Zde jsou některé další neobvyklé tipy, které vám pomohou s vaší dietou a hubnutím.

Číst dál: 5 neobvyklých dietních tipů, které fungují

Na trhu je opravdu velká spousta přípravku na hubnutí, dnes jsme se podívali na novinku na trhu s přípravky na hubnutí Slimax™ 90+10 tobolek ZDARMA

Číst dál: Slimax™ - revoluční přípravek na hubnutí

O vláknině často slýcháváme v televizních reklamách na různé potraviny, které tuto složku obsahují a tím se stávají zdravými a hodnotnými. Proč je vůbec vláknina pro naše tělo prospěšná? Jaké potraviny obsahují nejvíce vlákniny a kolik bychom ji měli denně zkonzumovat?

Číst dál: Vláknina

Tepová frekvence – dvě slova, která (stále bohužel) nechávají většinu „amatérských“ dietářů v klidu, zatímco profesionálním trenérům tato ignorance způsobuje noční můry. Jak souvisí tepová frekvence s hubnutím? Překvapivě hodně, k tomu se hned dostaneme. Není žádným tajemstvím, že srdce tepe neustále a frekvence tepů za minutu se mění podle toho, zda právě vykonáváme nějakou fyzickou námahu.

Číst dál: Cílová tepová frekvence

Může se zdát těžké vědět, co jíst, když se snažíme zhubnout. Před uvedením toho, čemu se vyhýbat, uvádíme některé potraviny, které by měly být při hubnutí ve vaší stravě zachovávány.

Číst dál: Co nejíst když se snažíte zhubnout

Za třemi kouzelnými písmenky se skrývají tři kouzelná slůvka a také postrach všech plnoštíhlých: Body Mass Index, česky známý také jako index tělesné hmotnosti. Každý dnes vinou všudypřítomné „hubnoucí mánie“ ví, že se jedná o cosi jako indikátor zdravé či nezdravé tělesné hmotnosti – zkrátka čím vyšší číslo, tím jsme na tom s váhou hůř.

Číst dál: BMI - Body mass index

O prvenství mezi nejchoulostivějšími údaji, které o sobě lidi neradi prozrazují, se rovným dílem dělí věk a hmotnost. Ani jeden z nich však není natolik směrodatný, aby nám mohl něco prozradit o zdravotním stavu dotyčného. Jejich hodnoty jsou spíše zavádějící, vždyť každý z nás má zkušenosti s tím, jak odlišně mohou vypadat dva lidé stejného věku a stejně nepřesná je také tělesná váha.

Číst dál: Procento tělesného tuku

Změna množství potravin, které jíte, může být překvapivě těžká. Lidé mají tendenci si zvyknout na stejnou výši příjmu potravy každý den. Diety mohou někomu pomoci snížit příjem potravy krátkodobě, ale dlouhodobá změna může být obtížná. Pokud se snažíte zhubnout, krácení příjmu potravy může být náročné, ale je proveditelné. Aby bylo možné přestat tolik jíst, je nutná změna zvyku a rutiny. Zde je několik jednoduchých kroků, které vám pomohou přestat tolik jíst.

Číst dál: Jak se přestat přejídat?

Denně jedno jablko, k doktorovi daleko? Jablka jsou samozřejmě plná výživy: vlákniny, vitamínů, minerálů a fytochemikálií. Může vám konzumace jablek pomoci s hubnutím?

Číst dál: Jak vám jablka pomohou zhubnout?

Co děláte, zatímco čtete tento článek? Zřejmě sedíte na židli nebo v křesle, buď doma, nebo na veřejném místě, možná jedete autobusem či vlakem. Možná přitom něco pojídáte nebo pijete, ale zcela určitě dýcháte a pohybujete očima po řádcích. Ve skutečnosti úplně každá aktivita, kterou provádíme, vyžaduje jistou dávku energie. I pouhá četba, zdánlivě nenáročná, spaluje kalorie.

Číst dál: Bazální metabolismus