Ať už jste veganem pouze krátce nebo se řadíte mezi ty zkušenější a léty prověřené jedince, těhotenství vám může vyčarovat vrásky na čele. Na jednu stranu prožíváte radostné okamžiky a na dvě jasně viditelné čárky na těhotenském testu se díváte s úsměvem na tváři. Na stranu druhou se vám ale hlavou začíná vířit nespočet otázek.

Číst dál: Těhotenství a rostlinná strava

Log in to comment

Kešu oříšky se řadí mezi nejlahodnější ořechy, které pohladí a potěší chuťové pohárky nejednoho mlsouna. V našich krajinách si je bohužel nevypěstujeme, protože potřebují teplé a vlhké klimatické podmínky, takže největšími producenty tohoto ořechového bohatství jsou Mosambik, Brazílie, Tanzanie a Nigérie. Omezené možnosti pěstování a produkce se bohužel odráží na jejich mírně vyšší cenové hladině, v jaké je v obchodech můžeme zakoupit.

Číst dál: Kešu ořechy

Log in to comment

S chřipkou se během svého života setká snad každý. Vyznačuje se vysokými horečkami, bolestmi hlavy a celého těla. Kolikrát může trvat dva až tři týdny. Domníváte se, že je zcela neškodná a nejde vlastně o nic horšího než trochu těžší nachlazení? Jste na omylu. Chřipka je ve skutečnosti docela nebezpečná nemoc, a to obzvlášť pro malé děti a dospělé starší 65 let, osoby se zdravotním postižením a těhotné ženy.

Číst dál: Má očkování proti chřipce smysl?

Log in to comment

V poslední době se zdravý životní styl řeší daleko více než dříve. Lidé se snaží jíst jídla připravená ze zdravých surovin, pijí dostatek tekutin, dbají na pohyb a správně spí, nebo se o to aspoň pokouší. Ale jak vlastně vypadá takový správný spánek?

Číst dál: Jaké jsou letošní trendy ve zdravém spaní?

Log in to comment

Nad mraženou zeleninou spousta lidí ohrnuje nos. Zastávají totiž názor, že se té čerstvé ani zdaleka nemůže rovnat. Je tomu ale skutečně tak? Opravdu je mražená zelenina po obsahové stránce nekvalitní a tím pádem nevhodná pro nás jídelníček? Budete se tomu možná divit, ale pravda je někde úplně jinde.

Číst dál: Mražená strava může být zdravá

Log in to comment

V jisté pohádce se říká, že sůl je nad zlato. I společnost se v nás snaží vyvolat dojem, že se bez soli v kuchyni při přípravě pokrmů zkrátka neobejdeme. Zda solit či nesolit je věčné téma k diskuzi, tomu se ale v dnešním článku věnovat nechceme. I když se na tohle téma stále vedou spory, je důležité podotknout, že naše tělo sůl potřebuje – sůl totiž obsahuje sodík, draslík a jód a ty jsou pro naše tělo nezbytné.

Číst dál: Vařit chutně se dá i bez soli

Log in to comment

Slovní spojení RAW strava – rovněž i RAW food – si v poslední době hláskuje stále více lidí. Název tohoto způsobu stravování je převzatý z anglického jazyka (raw = syrový, food = jídlo) a v češtině se mu přezdívá živá strava.

Číst dál: RAW Food

Log in to comment

Jezte oříšky a zásobujete tak své tělo dostatečným množstvím tuku! Taky jste se při čtení první věty nevěřícně ťukali na čelo a říkali si, k čemu vás to vlastně nabádáme? O oříškách je známo, že obsahují velké množství tuku.

Číst dál: Ořechy jako zdroj zdravých tuků

Log in to comment

Současná nabídka rostlinných mlék na našem trhu je více než pestrá a možná právě proto roste jejich popularita. Nutno podotknout, že na rostlinná mléka rozhodně nelze hledět jako na obyčejnou náhražku mléka kravského, které u veganů nepřipadá v úvahu. Je ale pravdou, že mléka rostlinného původu mohou ta živočišná plnohodnotně nahradit a mimo to mají na naše zdraví celou řadu pozitivních účinků.

Na rostlinná mléka se upínají nejen vegani, ale i lidé, kteří chtějí žít zdravě a nechtějí své tělo zbytečně zanášet škodlivinami. Ať už tedy vegan jste nebo o veganství teprve uvažujete, určitě se vám bude hodit menší přehled rostlinných mlék, které jsou v dnešní době na našem trhu k dostání. Hravě tak předejdete situaci, kdy budete stát před regálem v obchodě a marně si lámat hlavu nad tím, které mléko vlastně vyzkoušet.

Číst dál: Vyzkoušejte rostlinná mléka

Log in to comment

Alespoň jednou týdně, mi klient říká, jak je zmatený, pokud se týká výživy - a já to chápu. S tolika informacemi a protichůdnými radami, které se vznášejí kolem, je snadné se cítit zmateně. Ale porážet mýty a vysvětlovat vědu, která je za zdravou stravou je jedna z nejoblíbenějších částí mé práce. Zde je pět nejčastějších mylných pojmů, které slyším, a proč je můžete navždy zapomenout.

Číst dál: 5 Mýtů o výživě, dokonce i se špatnými zdravotními příznaky

Log in to comment

Cítit se pohodově je cílem mnohých z nás. Ne každému se to ovšem daří. Právě proto se pokusíme dát 5 tipů, jež vám dopomohou k tomu, že zmizí únava a zvýší se vaše fyzická výkonnost. Nejedná se o žádné převratné rady, nicméně spousta lidí si základní fakta spojená s budováním dobré kondice a pevného zdraví zkrátka nedokážou uvědomit.

Číst dál: 5 tipů pro pevné zdraví

Log in to comment