Každý kdo hubne a snaží se držet dietu si podvědomě myslí, že musí zákonitě jíst méně. Jak to ale udělat, když pak máte celý den hlad? Tady je pár dobrých rad.

Číst dál: Pocit sytosti bez zbytečného přejídání

Začínáme-li s dietou na hubnutí, je nezbytné začlenit do ní dobrý zdroj svalové bílkoviny, která má poměrně nízký obsah kalorií, a ryby jsou jejím ideálním doplňkem. Ryby jsou výživné, a přestože některé druhy jsou považovány za "mastné" nebo "olejnaté", na rozdíl od červeného masa, mají vysoký obsah zdravých omega 3 mastných kyselin a nízký obsah nezdravých nasycených tuků.

Číst dál: Ryby a hubnutí

Je běžné že během období dovolené má každý z nás tendenci se nechat hýčkat, snažit se odpočinout, dopřát si a neomezovat se. Je také běžné pít více alkoholu, jíst v restauracích a testovat místní speciality, nebo ležet celý den jen tak na pláži a slunit se. To vše vede k vyjetí ze zajetých kolejí pravidelného cvičení a porušení rovnováhy mezi příjmem a výdejem energie. Z těchto důvodů může zanechat i krátka dovolená hodně nadbytečných kilogramů a vaše celoroční snaha tak může být zcela zmařená. Zde je několik užitečných rad jak se vrátit z dovolené a vypadat ještě lépe než ní.

Číst dál: Jak se vyhnout přibírání během dovolené?

Každý kdo se rozhodl zhubnout, tak chce dosáhnout svého výsledku rychle a efektivně. Mezi zdravotníky však panuje všeobecná shoda, že redukce váhy dosažená rychle je neudržitelná a může být dokonce nebezpečná pro zdraví. Častým výsledkem je i opačný efekt, tedy zvýšení váhy v dlouhodobějším horizontu. Existuje nějaký způsob, jak dosáhnout rychlých výsledků v hubnutí zdravým způsobem? Principem crash diety je výrané omezení příjmu potravy během krátke doby, což vede k rychlé redukci váhy.

Číst dál: Crash dieta neboli nárazová dieta

Mnoho problémů spojených s naším zdravotním stavem je spojena právě s nepravidelným životním stylem. Tělo je od přírody nastaveno na pravidelný životní rytmus založený především na ročních obdobích a cyklickém střídání dne a noci. I když varovné příznaky, kterými se tělo o pravidelnost žádá, dokážeme dlouhodobě přehlížet a potlačovat, dochází k chronickým a hlavně postupným někdy až nezvratným negativním změnám v našem organismu. Šáhněte si do svědomí, jestli se pravidelně stravujete, spíte, sportujete a věnujete se svým koníčkům !

Číst dál: Pravidelnost je základem uspěchu

Držet dietu může být obtížné a diety mají obrovský dopad na váš život. Takže kdy je ten správný čas dietu ukončit? Bohužel odpověď na tuto otázku není jednoduchá. Mnoho lidí dosáhlo svého cíle snížit váhu za týdny, měsíce či dokonce roky odhodlání a vytrvalosti, jen aby se opět zvýšila, jakmile zvolnili své stravovací návyky. Jiní začali velmi přísné dietní režimy, které jsou v dlouhodobém horizontu neudržitelné a během několika týdnů se vrátili ke svým starým zvykům a hmotnosti.

Číst dál: Kdy by jste měli ukončit dietu?

Další a další výzkumy naznačují, že cukr je klíčovým faktorem pro zvýšení výskytu nadváhy a obezity a není proto divu, že se vyskytují otázky kolem konzumace ovoce. I když bylo ovoce vždy považováno za zdravou alternativu stravy, podílu cukru v něm není přiměřený. Takže je cukr v ovoci nezdravý nebo je jedno jablko denně stále dobrým nutričním doporučením?

Číst dál: Je cukr v ovoci nezdravý?

Zcela změnit svůj jídelníček tak, aby byl zdravější může je bezvadný nápad. Snadno se řekne, ale hůře se udělá. Snad každý z nás se již několikrát rozhodl pro zdravý životní styl a také s ním začal, ale málokdo tuto změnu opravdu zapracoval do svého životního stylu nebo jí alespoň vydržel po delší dobu. Nicméně, tím, že uskutečníte postupně malé udržitelné změny, můžete pomalu měnit svůj jídelníček tak, že zlepší vaše zdraví a to jak v krátkodobém i dlouhodobém horizontu. Podívejme se spolu tedy na několik jednoduchých rad. Třeba si z nich nějakou vyberete.

Číst dál: Dietní změny pro lepší zdraví