Zlepšete svůj spánek dvěma běžnými přírodními složkami

Víte, že si můžete zlepšit svůj spánek dvěma přírodními složkami, které máte ve své kuchyni? Nebudete se probouzet s pocitem, že jste vyčerpaní díky soli a medu. Zde je návod jak na to…

Jak vám může sůl pomoci získat lepší spánek

Sůl vám pomůže uvolnit se a lépe spát dvěma způsoby:

1. Zvyšuje hladinu oxytocinu

Sůl pomáhá zvýšit hladinu oxytocinu v těle. Oxytocin je hormon, který vám pomůže cítit se uvolněně, klidně a zvyšuje pocit pohody. Jsou to stejné pocity, které budete chtít zažít, když se chystáte ke spánku. Ale pozor, příliš soli způsobuje zvýšení krevního tlaku, tedy arteriální hypertenzi. Tlak naopak snižjue například Ostropestřec mariánský.

2. Sůl pomáhá snížit stres

Studie ukázaly, že sůl má jedinečné účinky na úroveň stresu. Mít dostatek sodíku v krvi může pomoci snížit stresovou reakci, Takže nemusíte zažít tolik obav z věcí, které by vás běžně mohly stresovat.

Jak pomáhá med zlepšit váš spánek

Med obsahuje přírodní cukr, o kterém je prokázáno, že mírně zvyšuje hladinu inzulinu. Ten způsobí, že do mozku vstoupí tryptofan, jenž je převeden na serotonin, který je pak dále přeměněn ve tmě na melatonin, lék na poruchy spánku.

Můžete si udělat sklenici bylinného čaje se lžičkou surového medu, vypít ji před spaním a probudit se svěží a plný energie na další den.

Medová směs pro lepší spánek:

Složení:

2 lžičky surového medu
¼ lžičky mořské soli

Postup:

Smíchejte dobře 2 lžičky medu s ¼ lžičky soli.

Autor: Magazín o zdraví, nemocech, hubnutí, dietě, bylinkách a diskuzní forum

Musíte být přihlášení


Avatar uživatele Schwabka
Schwabka odpvěděl/a: #2
Ta sůl mi moc neštimuje. Soli si myslím konzumujeme nadbytek. Nebo už to zase neplatí? Ale med bych zkusila.
Avatar uživatele Helena
Helena odpvěděl/a: #3
Ono asi spíš jde o to, uvědomit si, co všechno má na zdraví, a tedy i spánek vliv...
Avatar uživatele Schwabka
Schwabka odpvěděl/a: #4
To zcela souhlasím. Ale co všechno má na zdraví a tedy i na spánek vliv? Já myslím, že spousta věcí, všechno v podstatě. Důležité je být v pohodě a alespoň částečně se snažit o to, co se dnes nazývá zdravý životní styl. Ale i tak se může stát, že člověk nemůže spát. Tak pak se nějaká rada hodí.