Vyzkoušejte rostlinná mléka

Současná nabídka rostlinných mlék na našem trhu je více než pestrá a možná právě proto roste jejich popularita. Nutno podotknout, že na rostlinná mléka rozhodně nelze hledět jako na obyčejnou náhražku mléka kravského, které u veganů nepřipadá v úvahu. Je ale pravdou, že mléka rostlinného původu mohou ta živočišná plnohodnotně nahradit a mimo to mají na naše zdraví celou řadu pozitivních účinků.

Na rostlinná mléka se upínají nejen vegani, ale i lidé, kteří chtějí žít zdravě a nechtějí své tělo zbytečně zanášet škodlivinami. Ať už tedy vegan jste nebo o veganství teprve uvažujete, určitě se vám bude hodit menší přehled rostlinných mlék, které jsou v dnešní době na našem trhu k dostání. Hravě tak předejdete situaci, kdy budete stát před regálem v obchodě a marně si lámat hlavu nad tím, které mléko vlastně vyzkoušet.

 

Co je rostlinné mléko

Hned na samotném začátku zmíníme jeden důležitý fakt a to, že rostlinnému mléku se vlastně nedá říkat mléko, neboť nepochází z mléčných žláz savců. Zlé jazyky tedy tvrdí, že rostlinná mléka si tento název nezaslouží, protože s nimi nemají vůbec nic společného. Podle legislativy lze používat označení nápoj.

Rostlinná mléka jsou vyráběna za procesu lisování a fermentace různorodých surovin rostlinného původu. Největším rozdílem mezi rostlinnými a živočišnými mléky není jen jejich výroba či původ, ale především fakt, že rostlinná mléka neobsahují laktózu, která u spousty lidí způsobuje zdravotní problémy – intolerance laktózy se objevuje již u dětí v brzkém věku. Ve veganské stravě představují rostlinná mléka důležitý zdroj  vlákniny.

Jaké jsou druhy rostlinných mlék

Již jsme se zmiňovali o příjemné skutečnosti, že současná nabídka zahrnuje hned několik druhů rostlinných mlék, mezi nimiž můžete dle vlastní libosti vybírat. Aby se pro vás první nákup mléka rostlinného původu nestal noční můrou, společně si teď v následujících řádcích představíme ta nejčastější a nejoblíbenější. Určitě mezi nimi najdete svého favorita.

Mandlové mléko

Mandlové mléko je velice oblíbené především pro svou jemně nasládlou ořechovou příchuť. Obsahuje fosfor, hořčík, draslík a velké množství vápníku. V kuchyni najde celou řadu využití. Pokud si chcete přidávat mléko do kávy, vsaďte právě na mandlové, které dokáže odolávat vyšším teplotám.

Sojové mléko

Mezi nejoblíbenější a zároveň i nejlevnější alternativu rostlinných mlék jednoznačně patří to sojové, které v dnešní době můžete pořídit prakticky kdekoli. Nevýhodou může být horší stravitelnost.

Kokosové mléko

Kokos představuje výborný zdroj energie. Nutno zmínit i vysoký obsah vitamínů skupiny B, hořčíku, vápníku, fosforu a samozřejmě i vlákniny. Kokosové mléko najde v kuchyni různorodé využití, zároveň je velice snadné na přípravu a vy si ho tak můžete vyrobit sami doma.

Jeho dostupnost v obchodech je dobrá a vy ho tak seženete prakticky na každém kroku. Pokud se rozhodnete pro kokosové mléko, vybírejte opravdu pečlivě, neboť právě tento druh je na trhu často  nahrazován nekvalitními výrobky, které obsahují nežádoucí příměsi.

Rýžové mléko

Zapomenout nesmíme ani na rýžové mléko s lehce nasládlou, ale spíše neutrální chutí. Rýžové mléko je skvělou volbou zvláště v případě, kdy je člověk alergický na ořechy nebo sóju. Největším plusem rýžového mléka je snadná stravitelnost a vysoký obsah sacharidů.

Musíte být přihlášení