Pravidelnost je základem uspěchu

Mnoho problémů spojených s naším zdravotním stavem je spojena právě s nepravidelným životním stylem. Tělo je od přírody nastaveno na pravidelný životní rytmus založený především na ročních obdobích a cyklickém střídání dne a noci. I když varovné příznaky, kterými se tělo o pravidelnost žádá, dokážeme dlouhodobě přehlížet a potlačovat, dochází k chronickým a hlavně postupným někdy až nezvratným negativním změnám v našem organismu. Šáhněte si do svědomí, jestli se pravidelně stravujete, spíte, sportujete a věnujete se svým koníčkům !

Nepravidelný spánek

Minimální doba nepřetržitého klidného spánku jsou 4 hodiny denně, ale to je doba minimální a není doporučována déle jak po několik dnů. Ideální je denně naspat alespoň 6 hodin a co je důležité, v noci ! Důsledkem spánkové deprivace je podrážděnost, deprese, únava, nechutenství a snížení výkonnosti naší imunity. Sama noční nespavost a následná ospalost je známkou hluboké deprese. Není ani tak důležité před spaním nesportovat, ale daleko důležitější je psychický klid, prostě vypnout a nepřemýšlet nad resty a budoucími plány. Také bychom se před spaním neměli přejídat, ale lehká druhá večeře není vyloučená, dle mého názoru naopak.

Nepravidelné stravování

Nejen nekvalitní, ale i nepravidelné stravování není zdravé. Tělo potřebuje mít jakousi jistotu, že dostane pravidelně najíst a tím pádem si nemusí tvořit zásoby. To je důležité především při hubnutí. Chcete-li opravdu svému tělu prospět, celý den nic nejezte, pijte pouze kávu a vykuřte krabičku cigaret, to můžete podložit trochou stresu ze zaměstnání. To je zaručený recept minimálně na žaludeční vředy.

Nepravidelný pitný režim

Je sice doporučená denní dávka vody, ale málokdy se také dozvíte, že by jste jí měli přijmout postupně. Je nesmysl celý den nepít a poté vypít 2 litry před usnutím, jak to mnozí z nás dělají. Nejen že se budete v noci budit potřebou na močení a tím si budete přerušovat kvalitní spánek, ale toto chování může dlouhodobě vést například k vysokému krevnímu tlaku a infarktu myokardu. Zvláště v teplých dnech by jste měli vypít alespoň 4 litry tekutin.

Nepravidelné sportování

Je bez efektu týden v měsíci držet dietu a dřít jako kůň, aby jste poté zbytek měsíce jedli jak nezavření a vysedávali před televizí. Když intenzitu a nadšení z toho aktivního týdne rozvrhnete do celého měsíce, uvidíte, že dlouhodobé výsledky budou daleko lepší.

A co sociální život ?

Ano, i pravidelný zdravý sociální kontakt je důležitý. Je zapotřebí mít pravidelně ve svém harmonogramu zakotveny různé sportovní aktivity s přáteli a nejen sportovní. Stanovte si dva dny v týdnu, kdy se budete věnovat svým přátelům, rodině nebo koníčkům a tyto termíny dodržujte. Je to velmi důležité jako prevence různých psychických poruch.

Autor: Magazín o zdraví, nemocech, hubnutí, dietě, bylinkách a diskuzní forum

Musíte být přihlášení


Avatar uživatele Kuba
Kuba odpvěděl/a: #2
To je sice pravda, ale dělat něco pravidelně znamená nebýt lenoch a to já teda jsem:)
Avatar uživatele ratm
ratm odpvěděl/a: #3
Já taky, proto jsem jak ten Kořen na té fotce:)
Avatar uživatele Z3
Z3 odpvěděl/a: #4
Ano, všude se mluví o motivaci, o tom, že bez ní to nejde, atp. :) Já jsem za svou kariétu bodybuildera poznal, že motivace dodá jen základní impuls k tomu, začít provádět nějakou aktivitu.
To, co vám ale pomůže a co rozděluje ty, co si svůj cíl splní od těch, kteří to vzdají je zvyk a silná vůle. Vzepřít se a pokraččovat ve vykonávání dané aktivity i po tom, co už vás pustí počáteční impuls, co vás aktivita přestane bavit a stratíte motivace. Ten, kdo se přes toto přenese a bude pokračovat, motivaci a chut zase někdy chytne a dokáže si tak splnit svůj cíl. Kdo to vzdá, ted má holt smůlu :).
Avatar uživatele seneblachim
seneblachim odpvěděl/a: #5
Souhlasím s uživatelem Z3, nicméně jsem zastáncem toho, že motivace se dá obnovovat stále a stále. Vůle je nezbytnou součástí všeho pravidelného, ale chuť/motivace je potřeba...na internetu jsou desítky, stovky motivačních videí, řečí, článků + jsou tu faktory jako přítelkyně, hubnutí do plavek a podobné věci. Čili můj pohled na toto je takový, že vůle a motivace jsou u mě v poměru tak 6:4
Avatar uživatele Morfeus
Morfeus odpvěděl/a: #6
Pokud je někdo lenoch tak to bude mít s motivací asi dost těžký:)) Když se kouknu kolem sebe, tak znám spoustu líných kůží, na které zabrala až negativní motivace. Většinou nějaký zdravotní problém, který je překvapil natolik, že museli přehodnotit svůj dosavadní životní styl, zhubnout a začít se hýbat např. Musí to jít hlavně zevnitř člověka, ty videa samy o sobě, fungujou jen jako podpora pro ty, kdo už jsou namotivovaní:) Tot muj skromný názor, možná se pletu...
Avatar uživatele manufaktura
manufaktura odpvěděl/a: #7
Souhlasím s tím, že pravidelnost ve všem, co děláme je důležitá. Taky si myslím, že nás velmi ovlivňuje náš sociální život, když budeme vědět, kdy se máme těšit na přátele, nebo rodinu, pak budeme klidnější a také se to odrazí na naší psychice.