otužování

Nejlepším způsobem k prevenci chřipek, angín, nachlazení a kardiovaskulárních onemocnění je otužování. Nejedná se o jednorázovou a rychlou proceduru ale o systematické a dlouhodobé posilování našeho imunitního systému.

Otužování je vlastně forma vodoléčby. Kromě ranní studené sprchy k otužovaní patří také saunování, dostatečný pohyb na čerstvém vzduchu a v neposlední řadě racionální a vyvážené stravování. To vše posiluje náš imunitní systém.

Otužování dále pomáhá při vysokém krevním tlaku a bolestech zad. Kardiakům a pacientům s právě probíhajícím zánětem se nedoporučuje, respektive zakazuje.  Pro staré lidi a děti by měl být zvolen volnější režim. U dětí se doporučuje s otužováním začít až od cca 3 let věku dítěte.

Jak již bylo řečeno v úvodu, jedná se o dlouhodobou proceduru a tajemstvím úspěchu je pravidelnost. Toho nejlépe dosáhneme doma ve sprše. Začínáme s vlažnou vodou a postupně, když se tělo během několika dní adaptuje, ubíráme na teplotě. Toto můžeme provádět v jakoukoliv denní dobu, ale základem je ranní studená sprcha. Délka sprchy je zpočátku také individuální, postupně jí navyšujeme jak zvládneme. V zimě se doporučuje sprchovat 1-3 minuty, v létě 3-5 minut.

Z otužování bychom si měli udělat rituál, který provádíme ihned po probuzení. Poté je vhodné věnovat se lehkému cvičení, zejména protahovacím cvikům a dechové rehabilitaci.

K posílení imunity se dnes doporučuje i mnoho doplňků stravy. Nás zaujal Cordyceps nebo-li Housenice čínská, více v článku Cordyceps.

Autor: Magazín o zdraví, nemocech, hubnutí, dietě, bylinkách a diskuzní forum

Musíte být přihlášení


Avatar uživatele Alena
Alena odpvěděl/a: #2
Brrr
Avatar uživatele mss
mss odpvěděl/a: #3
Nejsem tedy zastáncem takových drastických metod, ale něco na tom určitě je. Vezměte si, jaká byla doba například před padesáti lety. Nic nebylo jen tak dostupné, a nebyl rozhodně problém koupat se ve studené vodě. Dnes jsme jen všichni rozmazlení a zvyklí na luxus, a proto i obyčejné otužování nám připadá drastické.
Avatar uživatele kiki
kiki odpvěděl/a: #4
Já ráno potřebuju vařící sprchu, jinak se nevzbudim...
Avatar uživatele Markét
Markét odpvěděl/a: #5
Drastické to je, ale jen chvilku než si člověk zvykne. Já jsem to začala praktikovat v létě a postupně s tím pokračovala přes ostatní roční období. A léto se blíží, tak neváhejte to v snad blížících se teplých dnech odzkoušet. Z přípravků jsem ze své zkušenosti již v jiném příspěvku doporučovala wobenzym. Ale u těch přípravků na posílení imunity, si člověk musí najít, co mu sedne.
Avatar uživatele kiki
kiki odpvěděl/a: #6
Já se každé ráno sprchuji studenou sprchou a chřipku neznám ..
Avatar uživatele Katiska
Katiska odpvěděl/a: #7
Já jsem hodně trpěla na angíny a léčení se semnou táhlo hrozně dlouho, tak jsem investovala do doplňku stravy AS10 Life a od té doby fakt dobré … Sprchu jsem nezkoušela a jelikož jsem zmrzlín, tak to asi vynechám :-/ :D
Avatar uživatele SimonSt
SimonSt odpvěděl/a: #8
Je pravda, že otužování také zkouším, ale zatím to teda moc nezabralo, teď jsem zase lehl … Možná ti prášky pro NASA pomáhají lépe jak ledová voda, no :D
Avatar uživatele rybička
rybička odpvěděl/a: #9
Mně se na posílení imunity osvědčilo vyhýbat se rafinovanému cukru ve všech podobách. Cukr imunitu spolehlivě ničí. Jeden pan doktor v Hradci Králové řekl, že když vidí maminku nebo babičku, co veze kočárek s dítětem, a dítě má nudli u nosu, ale lízátko nebo sladkost v puse, nejradši by takové osobě vynadal na ulici.
Avatar uživatele kamila.336
kamila.336 odpvěděl/a: #10
Já mám dobře zkušenosti s kapkami na imunitu Imunit Echinacea kapky extrakt z kořene
Avatar uživatele Polárka
Polárka odpvěděl/a: #11
Zabíraly mi tablety s rybím tukem..