Pocit sytosti bez zbytečného přejídání

Každý kdo hubne a snaží se držet dietu si podvědomě myslí, že musí zákonitě jíst méně. Jak to ale udělat, když pak máte celý den hlad? Tady je pár dobrých rad.

Kvalitní bílkoviny

Potraviny obsahující vysoký obsah bílkovin zvyšují pocit sytosti, jezte tedy mnohem více libového masa, luštěnin a ryb.

Potraviny s nižším glykemickým indexem

Potraviny s nízkým glykemickým indexem udržují hladinu cukru v krvi stabilní po delší dobu a brání tak velkým výkyvům hladiny glukózy v krvi. Stabilní hladina cukru v krvi znamená, že máte plnější pocit déle, a vyhnete se chutím na potraviny s vysokým obsahem cukru, například sladkosti. Tam, kde je možné, volte potraviny s nízkým glykemickým indexem, nebo alespoň kombinaci nízkých a vysokých glykemických indexů, které zmírňují efekt tučných jídel. Potraviny s nízkým glykemickým indexem jsou například celozrnné pečivo a obiloviny, oves, zelenina jako sladké brambory a mrkev, široká škála ovoce, většina mléčných výrobků a luštěnin.

Více vlákniny

Vláknina zvyšuje pocit sytosti bez zbytečných kalorií. Výběr vlákniny v potravinách jako jsou pekárenské výrobky a obiloviny, ovoce a zelenina může snížit celkový efekt objemu potravy a následného příjmu kalorií.

Pijte více vody

Žízeň obvykle ošálí hlad, takže pít více pomůže k pocitu plnosti. Voda je tou nejlepší volbou, protože je bez kalorií a má mnoho dalších výhod Vypijte proto před každým jídlem sklenici vody.

Přestaňte jíst před pocitem plnosti

Japonci mají koncept známý jako Hachi Hara Bu založený na principu, že člověk by měl jíst, dokud je z 80% plný. Přestat jíst před pocitem plnosti dává tělu čas poslat signály, že je ve skutečnosti už plné. Tělu totiž chvíli trvá, než si samo sytost uvědomí.

Autor: Magazín o zdraví, nemocech, hubnutí, dietě, bylinkách a diskuzní forum

Musíte být přihlášení


Avatar uživatele Kuba
Kuba odpvěděl/a: #2
Já jsem někde četl, že modelky jedí vatu, aby neměly hlad:)
Avatar uživatele Beata1
Beata1 odpvěděl/a: #3
No, a pak taky umíraj na hrozný choroby:)
Avatar uživatele manufaktura
manufaktura odpvěděl/a: #4
Vlákniny si dopřávám formou zeleniny. Taky mám ráda luštěniny a mrkvičku, tu si můžu dopřávat i s dětmi, jinak toho bohužel moc ze zeleniny nejí a vynechávají to. Je fajn, že žízeň dokáže na chvíli zahnat hlad. Je pro mě těžké přestat jíst před pocitem plnosti.
Avatar uživatele marjenka
marjenka odpvěděl/a: #5

manufaktura napsal: Vlákniny si dopřávám formou zeleniny. Taky mám ráda luštěniny a mrkvičku, tu si můžu dopřávat i s dětmi, jinak toho bohužel moc ze zeleniny nejí a vynechávají to. Je fajn, že žízeň dokáže na chvíli zahnat hlad. Je pro mě těžké přestat jíst před pocitem plnosti.


Také mám ráda zeleninu, už jsem si dnes dala okurkový salát, ten je prý jednou ze zelenin, která má bt zásaditotvorná, takže tím líp pro mě :) Jinak mám ráda i velice zdravou červenou řepu, ale nemám ji nasazenou a tu ze supermarketů nekupuju.
Avatar uživatele manufaktura
manufaktura odpvěděl/a: #6

marjenka napsal:

manufaktura napsal: Vlákniny si dopřávám formou zeleniny. Taky mám ráda luštěniny a mrkvičku, tu si můžu dopřávat i s dětmi, jinak toho bohužel moc ze zeleniny nejí a vynechávají to. Je fajn, že žízeň dokáže na chvíli zahnat hlad. Je pro mě těžké přestat jíst před pocitem plnosti.


Také mám ráda zeleninu, už jsem si dnes dala okurkový salát, ten je prý jednou ze zelenin, která má bt zásaditotvorná, takže tím líp pro mě :) Jinak mám ráda i velice zdravou červenou řepu, ale nemám ji nasazenou a tu ze supermarketů nekupuju.


Okurek máte taky všichni doma rádi, takže se nedivím, že vám také chutná. My s mužem si děláme saláty s mlékem nebo také šopské saláty. A děti mají rády zeleninku samotnou, neochucenou, tak jim odděláme do mističky a zbytek si ochutíme.
Avatar uživatele mss
mss odpvěděl/a: #7
Vše je to o rozložení jídla, o správném jídelníčku, více porcí jídla v ideálním množství. Pak nemůže pocit hladu přijít. Já jsem nikdy neměla s přejídáním problém, spíš sním méně než více, a někdy dokonce méně než bych měla. Ale vše je to o zvyku. Tak jak jste se naučili jíst mnoho a zbytečně nezdravě, tak dokážete jídelníček vyměnit za rozumnější porce plné zdravých potravin.