Hubnutí na dovolené

Je běžné že během období dovolené má každý z nás tendenci se nechat hýčkat, snažit se odpočinout, dopřát si a neomezovat se. Je také běžné pít více alkoholu, jíst v restauracích a testovat místní speciality, nebo ležet celý den jen tak na pláži a slunit se. To vše vede k vyjetí ze zajetých kolejí pravidelného cvičení a porušení rovnováhy mezi příjmem a výdejem energie. Z těchto důvodů může zanechat i krátka dovolená hodně nadbytečných kilogramů a vaše celoroční snaha tak může být zcela zmařená. Zde je několik užitečných rad jak se vrátit z dovolené a vypadat ještě lépe než ní.

Vyberte si moudře odpustky

Když jedete na dovolenou daleko od domova, a to zejména někam do ciziny, tak pro vás může být lákavé vzdát se sebekontroly a pustit se do ochutnávání místních lahůdek. Kdo ví, kdy je budete mít šanci zkusit znovu. Pokud chcete ochutnávat a předejít zvýšení tělesné hmotnosti musíte si vybírat a nepodléhat kouzlu chutí.

Jakmile jste si jistí, že místní specialita je opravdu v horní části seznamu věcí, které chcete bezpodmíněčne ochutnat a dopřát si, tak se tomu nebraňte. Ochutnat, ale neznamená sníst vše.

Máte-li na vysněné dovolené v Paříži chuť dát si ke snídani některé dobroty z místní pekárny, dejte si je. Nicméně se ujistete, že si potom dáte k obědu nebo i k večeři jenom menší jídlo, třeba zeleninový salát.

Pěšky nebo na kole

Jíst trochu víc, než je obvyklé během dovolené je bežné. Chcete-li spálit přebytočné kalorie je chůze pěšky nebo jízda na kole skvělý způsob jak to udělat. Spíše než se vydat na prohlídku města autobusem nebo metrem se na ni vydejte pěšky nebo na kole. Uvidíte víc, ušetříte peníze a spálite hodně kalorii aniž by jste si to uvědomovali.

Sdílet jídla

Dovolená často znamená stravování v jiném režimu a na jiných místech než je obvyklé. Když se řekne dovolená , tak si každý představí hlavně setravování v restauracích, stáncích a fastfoodech.Většína z nich ma za cíl uspokojit vaše chuťové pohárky a ohromit vás velikosti porce spíše než dávat pozor na vaši štíhlou linii.

Pro minimalizaci škod může být prospěšné sdíet jídlo. Rozdělit se o hlavní jídlo je skvělý způsob jak ušetřit kalorie a hotovost.

Objednejte si menší porce

Stejně jako sdílení jídla i objenání menší porce může být dobrý způsob jak snížit příjem kalorii z pokrmů v restauracích. Objenejte si předkrm jako hlavní jídlo, nebo dětskou porci. Timto spůsobem můžete ochutnat i více místních speialit a pravděpodobně i zjistíte, že i menší porce jídla pro vás může být dostatečná.

Alkohol

Dovolené může sklouznout i ke konzumaci koktejlů, vína a piva. Pokut jste na dovolené déle než pár dnů, tak to může mít i obrovský vliv na vaši váhu.

Snažte se na vysokou energeticku hodnotu alkoholu pamatovat i během dovolené, můžete se díky tomu potom cítít lépe i druhý den. V případě, že si chcete dát váš oblíbený koktejl objednejte si jeho nealkoholickou variantu.

Stravování ve vlastní režii

Vyhněte se all-inclusive zájezdům, pro většinu lidí je tento způsob stravování spojen s výrazně vyšším příjmem potravy.

Budete-li si během dovolené připravovat jídlo sami, je to skvělý způsob jak mít pod kontrolou to co jíte. Můžete si dělat zdravější a více racionální jídla a mít tak představu o tom co jíte a kolik kalorii příjímate. Výběr ubytování s možnosti přípravy vlastní stravy je dobrý způsob ne jen jak mít pod kontrolou příjem potravy, ale i ušetří nemalé peníze.

Vařit si na dovolené neznamená, že musíte zůstat ochuzení od místních specialit. Stále máte možnost si koupit místní produkty a ochutnat je tak.

Vyberte si aktivní dovolenou

Zaručený způsob jak se vyhnout přibíraní na váze během vaši dovolené, nebo dokonce trochu kilogramů zhubnout, je vybrat si aktivní dovolenou. Jízda na kole, horolezectví, vodní sporty, lyžování a pěší turistika jsou aktivity, které lze kombinovat s dovolenou a mít bonus ve formě spalování kalorii, než jen ležet na pláži.

Strávený den aktivně venku vám dovolí si večer dopřát dobré jídlo a sklenku oblíbeného nápoje a navodí příjemnejší atmosféru na konci dne.

Autor: Magazín o zdraví, nemocech, hubnutí, dietě, bylinkách a diskuzní forum

Musíte být přihlášení


Avatar uživatele Katka
Katka odpvěděl/a: #2
Já držim dietu vždycky před dovčou a na dovolený už si to jenom užívám. Ale místo sladkýho volim hlavně ovoce :) ikdyž zmrzlinka v Itálii na promenádě, to k dovče prostě patří ;)
Avatar uživatele seneblachim
seneblachim odpvěděl/a: #3
Plavání v moři, lyžování, běhání, jízda na kole, lehký "trénink" například s vlastní vahou který vám zabere ani ne půl hodinky, ale třeba i pouhé procházky po večerech městem. Na každé dovolené lze dělat alespoň jednu z těchto aktivit :). A věřte tomu nebo ne, já se z každé dovolené vrátím o 2 - 3 kila lehčí, jelikož nesedím u počítače, případně ve škole.
Avatar uživatele Z3
Z3 odpvěděl/a: #4
Bohužel tě zklamu, ale většinou sousloví vrátit se o 2-3 kg lehčí z dovolené znamená ( za předpokladu, že sis na dovolené nezajel kůru oxandrolone, clenbuterol, B13 a HMB na ochranu svalů ), že jsi ztratil 2-3kg svalů, což si myslím není uplně výhra.
2-3kg tuku za týden totiž neshodíš, leda tak na vodě, která se pak ale stejně časem vrátí.
Avatar uživatele seneblachim
seneblachim odpvěděl/a: #5
1) nemluvil jsem o týdnu ;) možná jsem to měl upřesnit ale já jezdím tak na dvou až tří týdenní dovolené. 2) když už mluvíme o ztrátách za týden, 2 - 3 kg svalů při faktu že mám každý den zapojené posilovací aktivity za týden teké neztratím ;) 3) s odvodněním souhlasím
Avatar uživatele manufaktura
manufaktura odpvěděl/a: #6
Je pravda, že když se vydám na dovolenou a budu se sama stravovat, jak by tomu bylo i doma, tak bych neměla přibrat. A když nebudu jenom tak posedávat na pláži a čekat, co bude, ale pojedu na nějaký cyklovýlet, nebo výlet na koni, tak ještě zhubnu.
Avatar uživatele marjenka
marjenka odpvěděl/a: #7
Tak já jsem se vrátila z dovolené a nepřibrala jsem, navíc jsem se ještě zpevnila, protože ráno po snídani jsme vyrazili někam za krásami přírody a užívali jsme si hezkého okolí, kolem oběda jsme vybalili svačinku a pokračovali v túře, pak jsme si večer uvařili jídlo a šli jsme spát, tak se nepřibírá.
Avatar uživatele marjenka
marjenka odpvěděl/a: #8

manufaktura napsal: Je pravda, že když se vydám na dovolenou a budu se sama stravovat, jak by tomu bylo i doma, tak bych neměla přibrat. A když nebudu jenom tak posedávat na pláži a čekat, co bude, ale pojedu na nějaký cyklovýlet, nebo výlet na koni, tak ještě zhubnu.


Buď se opravdu stravovat stejně jako doma, nebo se zaměřit na to, kvůli čemu jsme přijeli, a když je to poznávací dovolená, tak nehrozí, že bysme se přejídali, budeme furt někde na cestách a to nám nedovolí se zbytečně přecpávat.
Avatar uživatele marjenka
marjenka odpvěděl/a: #9

seneblachim napsal: Plavání v moři, lyžování, běhání, jízda na kole, lehký "trénink" například s vlastní vahou který vám zabere ani ne půl hodinky, ale třeba i pouhé procházky po večerech městem. Na každé dovolené lze dělat alespoň jednu z těchto aktivit :). A věřte tomu nebo ne, já se z každé dovolené vrátím o 2 - 3 kila lehčí, jelikož nesedím u počítače, případně ve škole.


Tak je to, být opravdu aktivní a i když nemáš poznávačku, ale jsi někde u moře, tak tam přece můžeš chodit po pláží, pořádně si zajít zaplavat do moře, potápět se, lovit mušle a večer jít někam na taneční zábavu a užít si ji až do rána :)
Avatar uživatele marjenka
marjenka odpvěděl/a: #10

Katka napsal: Já držim dietu vždycky před dovčou a na dovolený už si to jenom užívám. Ale místo sladkýho volim hlavně ovoce :) ikdyž zmrzlinka v Itálii na promenádě, to k dovče prostě patří ;)


Je fakt, že když je člověk na dovolené, tak si dá zmrzlinku, pivečko, to zas ano, ale to neznamená, že by kvůli tomu měl nějak zbytečně přibírat, když si hlídá další jídlo a neomezuje se v pohybu a chce se jít všude podívat a zažít si to.