Minerály a stopové prvky
"/>
× Diskuze a fórum o zdravém životním stylu

Minerály a stopové prvky

Více
#1 od manufaktura
Ano, okurka je v létě opravdu zdrojem radosti a osvěžení, kdy si ji vezmu, když mi je vedro a potřebuju se zavodnit a zchladit. Rajčata z vlastní zahrady sice nemám, ale snad dostanu od tety a od známých. A prý zelenina ze supermarketů nic dobrého tělu nedá, naše doktorka říká, že raději nic než zelenina z obchodů.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
#2 od Schwabka

marjenka napsal: Okurku máme rádi, ale spíš mi to přijde taková vodnatá zelenina, než nějak bohatý zdroj stopových prvků. Ale je to dobrá věc, kterou mají rády i děti, moji vnuci by se po ní utloukli, ale rajčata třeba taky milují, těch sní neuvěřitelné množství.

Právě, okurka je dobrá díky vysokému obsahu vody spíš pro letní osvěžení než jako zdroj vitamínů a ninerálů. Rajčata mi chutnají akorát z vlastní zahrady, z obchodu to je katastrofa. Ale pozor na ně, v syrovém stavu by se jich nemělo konzumovat moc.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
#3 od marjenka

Schwabka napsal: Taky mě zaráží, že se zde uvádí jako zdroj okurka. Ta sice má nějaké ty prospěšné látky, ale vcelku zanedbatelné množství. Takové zdroje bych tu vůbec neuváděla. Člověk pak má pocit, že když sní okurku, udělá pro zdraví bůhví co, ale ve skutečnosti je to k celkem bez efektu.


Okurku máme rádi, ale spíš mi to přijde taková vodnatá zelenina, než nějak bohatý zdroj stopových prvků. Ale je to dobrá věc, kterou mají rády i děti, moji vnuci by se po ní utloukli, ale rajčata třeba taky milují, těch sní neuvěřitelné množství.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
#4 od marjenka

Schwabka napsal: Přesně to by mě zajímalo taky. Když už je tu uvedena denní doporučená dávka a zdroje těchto minerálů a stopových prvků, uvítala bych informaci, kolik čeho je v určitém množství - třeba přesně ten špenát, kolik ho člověk musí sníst, aby dosáhl té doporučené dávky.


Tak nevím proč, ale myslím si, že by to musely být kvanta, abych dostala do sebe dost těch stopových prvků třeba z toho špenátu. Taky by to mohlo být někde na obalech těch výrobků, abysme věděli, jak je to zdraví prospěšné.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
#5 od Schwabka
Taky mě zaráží, že se zde uvádí jako zdroj okurka. Ta sice má nějaké ty prospěšné látky, ale vcelku zanedbatelné množství. Takové zdroje bych tu vůbec neuváděla. Člověk pak má pocit, že když sní okurku, udělá pro zdraví bůhví co, ale ve skutečnosti je to k celkem bez efektu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
#6 od Schwabka
Přesně to by mě zajímalo taky. Když už je tu uvedena denní doporučená dávka a zdroje těchto minerálů a stopových prvků, uvítala bych informaci, kolik čeho je v určitém množství - třeba přesně ten špenát, kolik ho člověk musí sníst, aby dosáhl té doporučené dávky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
#7 od marjenka
Zajímalo by mě, když jsou to stopové prvky, kolik bych toho musela sníst, abych dodala do těla, třeba toho špenátu, abych měla dost železa v sobě, nebo jestli musím jíst preparáty.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
#8 od manufaktura
Je to hezký přehled stopových prvků, překvapilo mě, že sem patří také bór, který sice není důležitý pro lidský organismus, ale zároveň mu pomáhá k tomu, aby se daly jiné prvky v těle dostatečně využít. Také jsme nevěděla, že má vliv na sytézu pohlavních hormonů.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
#9 od Alena
Ale pozor, vitamin K a kalim( draslík) jsou dvě rozdílné věci:)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • admin
  • Avatar uživatele admin Autor tématu
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Více
#10 od admin

Jsou důležitou a nezastupitelnou součástí stravy. Po krátký čas si organismus dokáže udržet nutnou hladinu minerálů, ale je potřeba minerály denně doplňovat, jelikož pak čerpá minerály uložené v tkáních - v kostech, svalech, játrech atd. Minerály a stopové prvky jsou zapojeny do enzymatických, syntetických i metabolických procesů v organismu. Působí jako kofaktory a součástí enzymů. Jsou důležité i pro udržení homeostázy – stálosti vnitřního prostředí, přenos nervových a nervosvalových vzruchů, pomáhají udržet v dobré kondici a posilovat funkci orgánů (jod – štítná žláza), mají též antioxidační aktivitu a neutralizují volné radikály.

Číst více ...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.