× Diskuze a fórum o zdravém životním stylu

Neseďte dlouho, škodíte si

Více
#1 od marjenka
marjenka odpvěděl/a: Neseďte dlouho, škodíte si

manufaktura napsal: Ano, stání je lepší než sezení, protože každá činnost, která zatěžuje kosti, podporuje růst kostní hustoty a brání se osteoporóze, řídnutí kostí. Takže je to lepší než sezení. Aspoň pro hustotu kostí. Proto se radí, že i při sedavém zaměstnání se má občas vstát, protáhnout se a udělat si od sezení přestávku.


Tak to jsem taky nevěděla, je dobré vědět takové triky, když třeba dlouho pojedu autobusem někam na dovolenou, tak se mi nechce ani vstávat, ale tady čtu, že je to dobré pro naše kosti a pro jejich hustotu, tak to bych si měla na to dávat pozor.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
#2 od marjenka
marjenka odpvěděl/a: Neseďte dlouho, škodíte si

Schwabka napsal: Jízda na kole je rozhodně dobrá! Já tedy pokud můžu, tak všude chodím pěšky. V práci sedím, to jo, ale ne dlouho. Chodím pěšky i do schodů, výtahy nikdy nevyužívám. Ale třeba v autobuse, tam si raději sednu.


To je taky fajn, jízda na kole nebo rychlá chůze, to jsou dvě pohybové aktivity, které každý den provozuju a cítím se dobře, na to, že jsem skoro před důchodem, tak žádná operace v poslední době, žádné větší zdravotní potíže - až na ten žlučník, ale to je chronické.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
#3 od Schwabka
Schwabka odpvěděl/a: Neseďte dlouho, škodíte si
Jízda na kole je rozhodně dobrá! Já tedy pokud můžu, tak všude chodím pěšky. V práci sedím, to jo, ale ne dlouho. Chodím pěšky i do schodů, výtahy nikdy nevyužívám. Ale třeba v autobuse, tam si raději sednu.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

  • manufaktura
  • Avatar uživatele manufaktura Topic Author
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
Více
#4 od manufaktura
manufaktura odpvěděl/a: Neseďte dlouho, škodíte si

marjenka napsal: Já zas tak sedavé povolání nemám, celkem dost se tam naběhám, takže mi to asi nehrozí a pak jsem dost aktivní, protože jsem i do práce začala jezdit na kole a mám to přes deset kilometrů, takže nedostatek pohybu není to, co by mě trápilo. A doporučuju to všem, jízda na kole je dobrá.


To máte dobré, že se v práci hýbete a tak děláte něco pro své tělo, i když zrovna pracujete. To kolo a cesta do práce je výborné, sama mohu potvrdit. Taky nemám práci daleko od domova a začala jsem poslední dobou jezdit na kole. Je to příjemné, doporučuji.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
#5 od marjenka
marjenka odpvěděl/a: Neseďte dlouho, škodíte si
Já zas tak sedavé povolání nemám, celkem dost se tam naběhám, takže mi to asi nehrozí a pak jsem dost aktivní, protože jsem i do práce začala jezdit na kole a mám to přes deset kilometrů, takže nedostatek pohybu není to, co by mě trápilo. A doporučuju to všem, jízda na kole je dobrá.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

  • manufaktura
  • Avatar uživatele manufaktura Topic Author
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
Více
#6 od manufaktura
manufaktura odpvěděl/a: Neseďte dlouho, škodíte si
Ano, stání je lepší než sezení, protože každá činnost, která zatěžuje kosti, podporuje růst kostní hustoty a brání se osteoporóze, řídnutí kostí. Takže je to lepší než sezení. Aspoň pro hustotu kostí. Proto se radí, že i při sedavém zaměstnání se má občas vstát, protáhnout se a udělat si od sezení přestávku.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
#7 od Schwabka
Schwabka odpvěděl/a: Neseďte dlouho, škodíte si
Taky na křečové žíly to není moc dobré. Já když sedím doma, musím mít nohy nahoře, pokud to jde. Hned se jdu projít a protáhnout. Stání je lepší než sezení? Asi také moc ne, že?

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

  • manufaktura
  • Avatar uživatele manufaktura Topic Author
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
Více
#8 od manufaktura
manufaktura created the topic: Neseďte dlouho, škodíte si
Máte sedavé zaměstnání a sedíte víc než 8 hodin denně? Pak si koledujete o nemoci srdce, slinivky břišní, mozkové nemoci a degenrativní nemoci. Také se zdvojnásobuje riziko rakoviny tlustého střeva a konečníku, jste více ohroženi obezitou a cukrovkou.

Když sedíte jen tři hodiny za den, získáte rok a půl života navíc.

Pokud ale při práci sedět musíte, zmírněte tyto účinky kratičkými přestávky, správným držením těla a protáhnutím se.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.