Co jíst abych zhubla

Existuje mnoho zaručených diet které vám pomohou zhubnout. Všechny mají ale něco společného. Přečtěte si stěžejní body zásad stravování a návyků pro hubnutí.

Dostatek pohybu

Přiměřená tělesná aktivita u každého je zásadním předpokladem. Dávkování a forma pohybu je však závislá na aktuálním či dlouhodobém stavu. Jsou lidé, kteří jsou obézní a nemocní, kolikrát například dušní při selhávání srdce či chronické obstrukční chorobě. Od těchto lidí nemůžeme očekávat pravidelný pohyb, nicméně ke snížení tuku v těle a zvýšení obsahu albuminu, prealbuminu a proteinu v krvi jim stačí pouze změnit stravovací návyky. Opačná situace je u obézních lidí, kteří jsou mnohdy pouze líní nebo mají spoustu důvodů proč nemají čas cvičit. Tito lidé ke změně dietních zvyklostí musí přidat i pravidelný tělesný pohyb.

Není zapotřebí klást si vysoké cíle a „přepálit start“. Zprvu stačí dlouhé procházky, krátké běhání a občasné kondiční cvičení pod dozorem trenéra. Prostě kardiotréninig s podporou aerobního metabolizmu. Musíme si uvědomit, že tělo začne spalovat tuky až po 30 minutách aerobní zátěže. Tepové frekvenci se pro začátek věnovat nemusíme, ale spolehlivým ukazatelem, že zátěž je přesně taková, aby tělo spalovalo tuky je to, že například u rychlé chůze či běhu jste schopni hovořit bez zadýchávání. Zpočátku to bude třeba problém, ale vydrželi toto pravidelně, výsledky se dostaví.

Co jíst abych zhubla?

Otázka by spíše měla znít co nejíst. Musíte se vyvarovat všem slazeným nápojům, smaženým jídlům, lupínkům, zabijačkových pochoutek, dezertům, kávě, alkoholu, kořeněným a soleným jídlům a hlavně sladkostem. Také se vyhněte bílému pečivu, nemusíte zrovna držet bezlepkovou dietu, ale bílé pečivo prstě ne, stejně tak knedlíky. Je sto sice velmi těžké, ale nezoufejte, jednou za měsíc si můžete dopřát a sníst vše na co máte chuť.

Je omyl domnívat se, že když nebudeme jíst,tak zhubneme. Naopak. A co tedy jíst abych zhubla? Je zapotřebí jíst více menších porcí denně, klidně i 5-6. Důležitá je snídaně a dostatek tekutin. Pozor na minerální vody s vysokým obsahem solí, které mohou naopak způsobovat vysoký krevní tlak. Strava by měla být racionální, ale co to je? Zjednodušeně by měla obsahovat nejvíce zeleniny, ovoce, celozrnného pečiva (pozor na dobarvované hnědé pečivo), každodenní konzumace masa není nutná. Strava by měla být vyvážená a hlavně pravidelná. A tím se dostáváme i k lidem kteří se z nějakého důvodu nemohou denně aktivně pohybovat, i toto jednoduché pravidlo vám dokáže během pár měsíců ubrat na váze několik kil. Hubnutí ale není a nebude nikdy jednorázová záležitost, je zapotřebí změnit celý životní styl a zvyklosti. Přestanete-li, hrozí Jo-Jo efekt.

Autor: Magazín o zdraví, nemocech, hubnutí, dietě, bylinkách a diskuzní forum

Musíte být přihlášení


Avatar uživatele Alena
Alena odpvěděl/a: #2
Bílé pečivo asi moc neomezím, rohlík s máslem je prostě moje snídaně:)
Avatar uživatele bibi
bibi odpvěděl/a: #3
Moje mamka například přesně při vaření použije všechny ingredience, které jsou mezi těmi, které je vhodné konzumovat při dietě, ale jak je ze staré kuchařské školy, vždy se to koupe v oleji...a jetě mi řekne, že je v tom jen všechno zdravé...kuře, zelenina, rýže...:))))máte steknou zkušenoust r babiččinou kuchyní?