7 tajemství pro úspěch při zdravém hubnutí

Při ztrátě hmotnosti v zájmu našeho zdraví je důležité zvolit udržitelné a zdravé kroky. Spíše než hledat rychlé snížení váhy nebo drastickou dietu, přemýšlejte o tom, jak udělat změny v životním stylu, které vám umožní zdravě zhubnout a udržet sníženou váhu dlouhodobě.

Nastavte si ambiciózní cíl pro snížení tělesné hmotnosti

Zatímco současné pokyny NHS naznačují, že lidé by měli být "realističtí" a stanovit si cíl, ztratit 5-10% své výchozí hmotnosti, nový výzkum ukazuje, že lidé, kteří stanovují ambiciózní cíle, ztrácejí téměř dvojnásobnou váhu. Studie publikovaná v časopise Journal of Human Nutrition and Dietetics naznačuje, že cestou k úspěchu je rozhodnutí o hmotnosti, kterou skutečně chcete dosáhnout - vaši váhu snů - a získat podporu k jejímu dosažení. Pokud je to opravdu váha, kterou chcete dosáhnout, budete mnohem více motivováni.

Zvolte konzumaci běžných potravin, a to nejen salátů

Hlad je jedním z hlavních důvodů, proč se lidé vzdávají plánu hubnutí, protože lidé často předpokládají, že musí jíst pouze saláty nebo drobné porce nebo speciální dietní potraviny, aby zhubli. Ve skutečnosti je uspokojování vaší chuti běžnými potravinami, jako jsou těstoviny, brambory, rýže, ryby, drůbež, libové maso, vejce, fazole a luštěniny - stejně jako ovoce a zelenina - ideální pro hubnutí, protože tyto potraviny mají nízký obsah kalorií vzhledem ke své váze a také sytí.

Pokud opravdu chcete udělat dlouhodobou změnu, pak by to mělo být něco, co budete rádi dodržovat celý život!

Snažit se žít na salátech, polévkách, náhražkách jídla nebo samotných šťávách za účelem snížení energetického příjmu není udržitelné ani zdravé, a pokud chcete udělat opravdu dlouhodobou změnu, mělo by to být něco, čeho se budete rádi držet po celý život! Zdravá, vyvážená dieta by měla zanechat pocit spokojenosti a energie.

 

Nesnažte se zakázat si své oblíbené pokrmy

Pokud existuje jeden způsob, jak zaručit, že budete trávit hodiny touhou po čokoládě, dortu nebo sklenici vína, snaží se je úplně zakázat. A dobrá zpráva je, že to není třeba! Pořád si užijete trochu toho, co si myslíte, je skvělý způsob, jak zajistit, aby se nikdy necítila vinná nebo zbavená jídla. Je to všechno o rovnováze a uspokojování vaší chuti na zdravé, plné potraviny, zatímco si stále dáváte svobodu vychutnávat si kontrolované množství jakýchkoli potravin s vyššími kaloriemi, které milujete, dává vám nejlepší šanci najít zdravou stravu, která je udržitelná.

Získejte podporu od ostatních, jako jste vy

Zhubnout na vlastní pěst může být těžké a sdílení výzev, podpory a nápadů s ostatními lidmi, kteří jsou na stejné lodi, může zvýšit vaše šance na úspěch. Je to jako mít vlastní osobní roztleskávače!

Psychologický výzkum naznačuje, že sociální podpora může přispět k úbytku hmotnosti a že alespoň krátkodobě pomáhá skupinovému přístupu.

Zapojte se do cesty hubnutí

Rozhodnete-li se však zhubnout, pak to, jak často se tím budete zabývat, může diktovat vaše šance na úspěch. Studie zveřejněná v časopise BMC Public Health zjistila, že lidé, kteří se účastní většiny svých týdenních skupinových zasedání (pokud se připojili ke klubu pro hubnutí), ztrácejí ve třech měsících téměř trojnásobnou váhu oproti těm, kteří se účastnili jen několika zasedání.

Odhodlání vytvořit si celý životní styl a věnovat každý týden čas tvorbě plánu na týden dopředu vám pomůže maximalizovat vaše šance na zdravé změny celoživotních zvyklostí.

Aktivita hraje velkou roli při zlepšování způsobu, kterým se cítíte duševně v pohodě a udržujete hubnutí…

Uveďte aktivitu do svého života - když jste připraveni!

Jen proto, že jste se rozhodli, že byste chtěli zhubnout, nemusíte běhat míle nebo povádět intenzivní cvičení. Výzkum ukázal, že změna stravovacích návyků je často nejsnazší a nejúčinnější způsob, jak začít hubnout.

Pokud jste zastrašeni myšlenkou na to, jak začít, zkuste předefinovat to, co se počítá jako aktivita, na vše, co pro vás znamená více pohybu - domácí práce, mytí auta, chůze – a přispívá k jeho celkovému množství a potom postupně zavádějte cvičení. Zatím co změna toho, co jíte, je nejlepším způsobem, jak zhubnout, aktivita hraje velkou roli v tom, že vám pomáhá udržovat vaši ztrátu hmotnosti, zlepšovat způsob, jak se cítíte duševně a emocionálně a je obecně přírůstkem zvyšování vašeho zdraví.

Naučte se zotavit z výpadků - všichni je máme

Když jste na cestě ke ztrátě hmotnosti, je nevyhnutelné, že každou chvíli se nám život postaví do cesty. Náš výzkum ukazuje, že 98% hubnoucích vypadne v určitém bodě ze svého plánu zdravé výživy, ale co je důležité, je to, jak na to reagujete. Spíše než být kritický vůči sobě, což jak jsme zjistili, zvyšuje pravděpodobnost, že půjdete mimo trasu nebo ji dokonce úplně opustíte, naše studie zjistila, že je lepší být k sobě laskaví.

Lidé, kteří si uvědomují, že jsou "pouze lidé", a že všichni dělají chyby uvedli, že se zpátky na trať dostali rychleji a pravděpodobněji budou při dlouhodobém úbytku hmotnosti úspěšní.   

 

Log in to comment