5 neobvyklých dietních tipů, které fungují

Existují doslova miliony tipů pro hubnutí a nové se objevují každý den. Mnoho z těchto rad je založeno na zdravém rozumu a jiné uslyšíte tisíckrát. Zde jsou některé další neobvyklé tipy, které vám pomohou s vaší dietou a hubnutím.

Přikryjte si talíř ubrouskem, než skončíte

Může se to zdát podivné, ale pokud sníte tři čtvrtiny jídla, které máte na talíři a pak pokryjete zbytek ubrouskem je méně pravděpodobné, že budete i nadále jíst, a proto spotřebujete méně kalorií, což vám pomůže při hubnutí.

Zatímco tento tip není pravděpodobně užitečný doma, kde si můžete lépe stanovit množství jídla a snížení velikosti porcí, může to být skvělý způsob, jak se vyhnout přejídání v restauracích.

Tím, že položíte ubrousek na talíř také signalizujete číšníkovi, že může odnést váš talíř, což nedovolí, abyste dále jedli, aniž byste si to uvědomovali. Porce v restauraci jsou často mnohem větší, než kolik byste jedli doma a obsahují proto mnohem více kalorií.

Jiný způsob, jak snížit příjem kalorií v této situaci je sdílet jídlo s přáteli nebo objednat si předkrmy místo pokrmů.

Vyberte si správnou barvu talíře

Studie prokázaly, že barva talíře, ze kterého jíte, může ovlivnit, jak moc jíte. Když si dáte jídlo na talíř s velkým barevným kontrastem, vypadá porce větší a lidé mají tendenci servírovat méně jídla.

Dáte-li jídlo na talíř, který je ve stejné barvě jako jídlo, které jíte, pravděpodobně naservírujete větší porci.

Bylo zjištěno, že lidé, kteří používají modré talíře jedí méně, pravděpodobně proto, že existuje jen málo modrých jídel, takže existuje velký kontrast mezi spoustou různých druhů potravin.

Červené a zlaté talíře mají opačný účinek, lidé kteří jedí z talířů těchto barev konzumují více.

Používejte dětské talíře

Dosáhnout toho, abyste jedli menší porce a tím i méně kalorií, můžete použitím malých dětských talířů. Použití menších talířů má za následek, že množství jídla, které jíte se zdá být větší, takže máte tendenci jíst méně. Použití dětského příboru pak znamená ještě další krok, protože budete jíst menší sousta, a proto vám bude jídlo trvat déle.

Když jíte pomalu dáváte tělu čas na to, aby zaznamenalo, že již má dost a umožní vám přestat dříve, než sníte příliš mnoho.

Změňte své nákupní zvyklosti

Žijeme ve společnosti, kde čas je omezený, a věci, jako je nakupování v supermarketu se často ruší. Stále více a více lidí se objevuje v obchodech každý den, aby si koupili jídlo k večeři, spíše než by plánovali dopředu a nakoupili jednou týdně.

Nakupování potravin pro rychlé jídlo každý den může vést k volbě rychle uvařeného ale nezdravého, jídla a nemůže vést k celkově vyvážené stravě. Tím, že budete plánovat týden dopředu se můžete ujistit, že máte dobrý výběr potravin v průběhu týdne a plánovat si zdravou stravu.

Pokud nemáte čas vařit každý den, zorganizujte a udělejte si o víkendu jídlo na celý týden a zmrazte je v porcích.

Je také důležité, abyste nechodili do obchodů, když máte hlad, protože to má tendenci vést vás k nákupu více nezdravých jídel.

Nestoupejte na váhu každý den

Ačkoli mnoho diet doporučuje vedení podrobných denních záznamů o tom, co jíte a kolik vážíte, možná dokonce s grafy a tabulkami sledování vašeho pokroku, může takovýto obsedantní přístup ve skutečnosti být pro vaše hubnutí škodlivý.

Namísto sledování vaší hmotnosti denně, zkuste to týdně nebo dokonce každý druhý týden. Tímto způsobem budou drobné změny hmotnosti zapříčiněné nekontrolovatelnými faktory, jako jsou zadržování vody, menstruace nebo střevní pohyby méně výrazné a opravdové změny hmotnosti více zřejmé.

Může být dokonce užitečné zvolit jiné měřítko pro posouzení změny váhy, jako je měření obvodu pasu, nebo dokonce, jak vám padne vaše oblečení, nebo kterou dírku na opasku používáte, protože to má tendenci být méně variabilní mírou dlouhodobých výsledků.

To také znamená, že pokud je fyzická práce součástí vašeho režimu a narůstají vám svaly, výsledky budou na nich více zřejmé, než na váze. Získávání svalů má tendenci zvyšovat vaši váhu, i když cvičení bude i nadále pravděpodobně mít za následek menší obvod pasu, zdravotní přínosy a lépe tvarované tělo.

Autor: Magazín o zdraví, nemocech, hubnutí, dietě, bylinkách a diskuzní forum

Musíte být přihlášení


Avatar uživatele Alena
Alena odpvěděl/a: #2
Já si pořídím ten dětský talíř:)
Avatar uživatele Maruška
Maruška odpvěděl/a: #3
A chodit nakupovat po obědě:)
Avatar uživatele manufaktura
manufaktura odpvěděl/a: #4
Je tu řada myšlenek, které jsou moc podnětné, například ta poslední - to bohužel dělám. Stoupám na váhu každý den, a tak nevidím něco, co je výsledkem delšího snažení, ale to, co je výsledkem okamžiku. Je důležitější si uvědomit, že dlouhodobé výsledky jsou to, co nás zajímá.