deprese

Život je plný vzestupů a pádů a je to pro každého normální se cítit jedno za čas pod psa. Pokud jste nešťastní, potřebujete povzbudit! Zvednout náladu vám jednoduše pomůžou následující triky, jak se přirozeně a hravě vypořádat s depresí.

1) Neodpírejte tělu spánek

Odborníci tvrdí, že nedostatek spánku až 10x více zvyšuje náchylnost k depresi, než ti, kteří denně tráví 7 až 8 hodiny v říši snů. Takže pokud se cítíte mizerně a myslíte si, že je to kvůli tomu, že nedáte očím chvíli klid je čas zalehnout. Sklenice mléka, šálek heřmánkového čaje nebo kousek banánu, či hrst třenového koláče jsou fantastickými pomocníky ke spánku.

2) Sledujte zábavné filmy

Smích zlepšuje náladu a stimuluje tvorbu hormonů dobré nálady v mozku. Takto přírodně porazit období blues. Vyvalte se proto na gauč a udělejte si filmovou noc plnou zábavných filmů. Sledování filmových dramat jen přidá víc, uf,dramat ve vašem životě.

3) Zbavte se všech smutných písní ve vašem seznamu

Je to opravdu špatný nápad poslouchat smutné písně, když jste zrovna mrzutí. Vezměte váš chytrý telefon, nebo váš přehrávač a vykopejte z vašeho seznamu jen takové písně, které spustí váš příliv dobré nálady. Držte se dál od rozhlasových stanic, nebo vysílání zamilovaných či srdce rvoucích písních. Vyplnit prostor kolem vás v pozitivním rytmu donutí vaše nohy tančit, nebo alespoň spokojeně budete pokyvovat hlavou.

4) Zacvičte si

Fyzická námaha trojím způsobem zacvičí i s vaší špatnou náladou. Za prvé zvýší vaši hladinu endorfinů v mozku, které jsou hornomy dobré nálady. Za druhé odpoutá vaši pozornost od špatných myšlenek na jiné příjemný pocity z pohybu. Za třetí, cvičení vaše figura nabere těch správných tvarů a budete se cítit skvěle už je protože vypadáte skvěle.

5) Vezměte si své šaty pro dobrou náladu

I když plánujete, že strávíte celý den zamčený v ložnici(což by jste neměli!), i tak se dejte pyžamo nebo teplánky stranou. Volte oblíbené venkovní oblečení a hned pocítíte osvěžující proud dobré nálady.

6) Alkohol věci neřeší

Myslíte, že pití alkoholu zažene chmury špatné nálady, protože na ně na chvíli zapomenete? Zamyslete se znovu a lépe. Alkoho je sedativum, něco co vás udělá pouze bezduchým a nudným a je to pouze cesta, jak ztratit přátele.

7) Vykašlete se na kofeinové nápoje

Po tom, co z vás vyprchá veškerý kofein se budete cítit ještě více na dně, stejně tak i unavení. Studie ukázaly, že kofein má spojitost s depresí. Je proto daleko lepší a zdravější volba si dát ovoce, zeleninovou šťávu, nebo čistou vodu.

8) Obklopte se přáteli

Když už mluvíme o přátelí, právě tehdy, když jste mrzutí je ten správný čas navázat staré kontakty s lidmi, kteří vás dokáží rozesmát. Dokonce i když vaše tělo i mysl touží být sami. Zažnete ten pocit a věnujte čas i energii s vašimi přáteli. Svěřte se svým nejbližším přátelům o co jde a podělit se tam o závaží, které vás tíží je tím nejlepším krokem jak se zas rozzářit.

9) Buďte kreativně podnikavý

Vyplnění volného času mnohými plány je rychlý a účinný způsob, jak se vypořádat s depresí.

Nezáleží na tom, jestli je to malování,zahradničení, hrnčířství, fotografování, nebo zpravování auta.Využijte každou možnost zkusit v životě něco, co jste vždy chtěli zkusit tančit hip-hop,  zavařovat, bojové sporty.

10) Jezte vyvážené jídlo

Každý hledá útěchu v jídle jako blázen. Jedna vana zmrzliny, balíček čipsů, nebo krabice koblih. Po tom všem se budete cítit jen hůř. Spíše než potraviny prosycené tukem a cukre volte potraviny správně vyvážené, bez zbytečných konzervantů a sladidel. Budete se cítit lépe a vašemu tělu tím prokážete laskavost.

11) Zpátky do dětských let

Kdy naposledy jste se vykašlali na chovat se jako dospělí a být zas na chvíli dítětem? Zapomeňte na zbytek světa a začněte si hrát, tak jak jste si nikdy nehráli. Může to být něco jednoduchého jako procházka v přírodě, něco vyzývavého jako vybíjená, nebo prostě si hrát s míčem s vaší sestřenicí, bratrancem či kamarády.

12) Budiž světlo

Dovolte vstoupit tolik světla, kolik je možné skrz vaše okna do vašeho domu. Roztáhněte závěsy a srolujte rolety. Zastřihněte strom a keře, které brání slunečnímu svitu. Velký význam mají i takzvané lightboxy. Jsou to desky, které příjemně rozzáří váš dům. Odborníci tvrdí, že světloterapie funguje v 80% depresí spojené s aktuálním obdobím.

Víte o něčem dalším, co vám pomáhá v období tmavomodré blues? Nestyďte se a podělte se s námi.

Autor: Magazín o zdraví, nemocech, hubnutí, dietě, bylinkách a diskuzní forum

Musíte být přihlášení


Avatar uživatele Alena
Alena odpvěděl/a: #2
Mně pomáhá čokoláda na depresi..:)